زمان آغاز ترم تابستان دانشگاه‌های تهران اعلام شد

دانشگاه های تهران زمان نام نویسی و شروع کلاس های ترم تابستانی خود را اعلام کردند.

ترم تابستانی دانشگاه‌های کشور امسال متفاوت‌تر از دو سال گذشته برگزار خواهد شد.

در طول دو سال گذشته شاهد برگزاری کلاس‌های دانشجویان به شیوه مجازی با وجود شیوع ویروس کرونا بوده ایم، اما پس از تعطیلات نوروز وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاعیه رسمی حضوری شدن کلاس‌های درس را برای تمام مقاطع تحصیلی به دانشگا‌ها ابلاغ کردند.

دانشگاه‌ها به تبع با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به اجرایی سازی این مصوبه اقدام کردند تا ضربه‌ای به آموزش عالی کشور و کیفیت سطح یادگیری دانشجویان وارد نشود.

ترم تابستان همانند ترم بهمن موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها به شیوه حضوری برگزار خواهد شد که می‌توانید برای اطلاع از تاریخ نام نویسی و شروع کلاس‌ها گزارش زیر را مطالعه کنید.

دانشگاه صنعتی شریف

شروع کلاس‌های دانشجویان برای ترم تابستان ۲۵ تیر خواهد بود و تا روز چهارشنبه ۲ شهریور ادامه خواهد داشت.

امتحانات پایانی دانشجویان نیز در روزهای شنبه و یکشنبه ۵ و ۶ شهریور امسال برگزار خواهد شد و مهلت ارسال نمرات به آموزش نیز چهارشنبه ۱۶ شهریور خواهد بود.

بنا بر اعلام دانشگاه صنعتی شریف، در دوره تابستان این دانشگاه دانشجویان می‌توانند حداکثر برای ۶ واحد ثبت نام کنند.

همراه با کارآموزی، حداکثر در ۳ واحد نظری یا ۳ واحد پروژه کارشناسی یا ۲ واحد عملی یا ۲ واحد نظری به علاوه ۱ واحد عملی می‌توان ثبت نام کرد.

همچنین دوره تابستان ترمیم و حذف ترم ندارد.

دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که ثبت نام دوره تابستانی در سامانه آموزش این دانشگاه انجام می‌شود و دانشجویان باید امکان دسترسی خود به سامانه را بررسی کنند.

فردا بره/ شروع کلاس‌های ترم تابستان دانشگاه‌های تهران اعلام شد

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ترم تابستان ۱۴۰۱ دروس ریاضی عمومی ۱ و ۲، معادلات دیفرانسیل، برنامه نویسی، کامپیوتر، فیزیک عمومی ۱ و ۲، ریاضی مهندسی و محسابات عددی را صرفا برای دانشجویانی که در این دروس مردود شده‌اند، برگزار می‌کند. البته بنا بر اعلام این دانشگاه، دروس مذکور به صورت مجازی نیز ارائه خواهند شد و کلیه دانشجویان مجاز به ثبت نام در این دروس هستند.

بنا بر اعلام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برخی از دروس کارگاهی و آزمایشگاهی نیز در تابستان ارائه می‌شوند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر مجاز به اخذ ۶ واحد در ترم تابستان هستند و حذف درس در تابستان امکانپذیر نخواهد بود.

دانشجویانی که کارآموزی را به صورت ۲ واحدی ثبت نام دارند، نمی‌توانند واحد درسی دیگری اخذ کنند و دانشجویانی که کارآموزی را به صورت ۱ واحدی یا صفر واحدی ثبت نام کرده اند،  تنها می‌توانند یک واحد درسی اخذ کنند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرده است که ثبت نام ترم تابستان این دانشگاه بدون ارائه خوابگاه و تسهیلات رفاهی خواهد بود.

شروع کلاس‌ها (کارگاه و آزمایشگاه) از ۲۵ تیر انجام خواهد بود و پایان کلاس‌ها روز چهارشنبه ۲ شهریور خواهد بود.

آزمون‌های پایانی ترم تابستانی این دانشگاه در طول روزهای ۵ تا ۹ شهریور برگزار خواهد شد.

فردا بره/ شروع کلاس‌های ترم تابستان دانشگاه‌های تهران اعلام شد

دانشگاه علم و صنعت

آغاز انتخاب واحد ترم تحصیلی تابستان دانشگاه علم و صنعت از ۲۵ تیر آغاز می‌شود و تا ۲۹ تیر ادامه خواهد داشت و دانشجویان می‌توانند برای ثبت‌نام و اخذ واحد به سامانه گلستان این دانشگاه مراجعه کنند.

شروع ترم تابستانی دانشگاه علم و صنعت نیز از دوم مرداد تا چهارم شهریور خواهد بود و دانشجویان سایر دانشگاه‌ها برای شرکت در این ترم تحصیلی از ۲۳ تیرمی‌توانند ثبت‌نام کنند.

دانشجویان برای شرکت در نیم‌سال تابستانی می‌توانند به معاونت آموزشی دانشگاه علم و صنعت مراجعه کرده و از شرایط حضور در این کلاس‌های آموزشی مطلع شوند.

فردا بره/ شروع کلاس‌های ترم تابستان دانشگاه‌های تهران اعلام شد

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برای ترم تابستان از تاریخ ۱۹ تیر آغاز شده و تا دوشنبه ۲۸ تیر ادامه خواهد داشت. 

برگزاری کلاس‌های این دانشگاه برای ترم تابستان نیز از شنبه ۲ مرداد است و تا چهارشنبه ۳ شهریور ادامه خواهد داشت.

دانشجویان می‌توانند در صورت تمایل، در طول روزهای ۲۳ و ۲۴ مرداد، فرآیند حذف دروس خود را انجام دهند.

بنا بر اعلام این دانشگاه، تاریخ برگزاری آزمون‌های پایانی ترم تابستانی دانشگاه خواجه نصیرالدین‌ طوسی در طول روزهای شش تا ۱۰ شهریور سال جاری خواهد بود و ثبت نمرات دانشجویان نیز از ۶ شهریور آغاز می شود و تا ۱۷ شهریور ادامه خواهد داشت.

دروس ارائه شده برای ترم تابستان این دانشگاه شامل ریاضی ۱، ریاضی ۲، معادلات دیفرانسیل، ریاضی مهندسی، مبانی کامپیوتر، برنامه‌نویسی کامپیوتر، محاسبات عددی، آمار و احتمالات، فزیک ۱، فیزیک ۲، تفسیر موضوعی قرآن، حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام، اندیشه اسلامی، آیین زندگی، فارسی عمومی، شیمی عمومی و آزمایشگاه شیمی عمومی می‌شود.

فردا بره/ شروع کلاس‌های ترم تابستان دانشگاه‌های تهران اعلام شد

دانشگاه شهیدبهشتی

بر اساس تقویم آموزشی، انتخاب واحد ترم تابستان از شنبه ۲۱ خرداد آغاز شده و شروع کلاس‌های درس از شنبه  ۱۸ تیر بوده است.  

دانشجویان برای پرداخت شهریه باید تا اول مرداد اقدام کنند.  

فردا بره/ شروع کلاس‌های ترم تابستان دانشگاه‌های تهران اعلام شد

دانشگاه خوارزمی 

دانشگاه خوارزمی با صدور اطلاعیه‌ای ویژه تمام دانشجویان متقاضی در دوره تابستان سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که به منظور جبران بخشی از مشکلات آموزشی به وجود آمده در دوران شیوع کرونا برای دانشجویان مقطع کارشناسی به خصوص دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی، دانشگاه خوارزمی اقدام به برگزاری دوره تابستان به صورت غیرحضوری (مجازی) می‌ کند.

تمام فرآیند‌های مربوط به دوره تابستان اعم از ثبت نام، شرکت در کلاس‌های آموزشی، امتحانات و ارسال نمرات به صورت غیر حضوری انجام خواهند شد.

تمام دانشجویان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پیام نور و غیر انتفاعی مجاز به ثبت نام در این دوره هستند.

فردا بره/ شروع کلاس‌های ترم تابستان دانشگاه‌های تهران اعلام شد

برنامه زمان بندی ترم تابستان ۱۴۰۱ دانشگاه خوارزمی

ثبت نام مقدماتی و انتخاب واحد

۲۱ خرداد تا ۱۰ تیر ۱۴۰۱

شروع کلاس‌ها (به صورت مجازی)

شنبه ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱

پایان کلاس‌ها

چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱

تاریخ امتحانات پایان ترم (به صورت مجازی)

۷ تا ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

ضوابط و مقررات ترم تابستان به شرح زیر بوده و مسئولیت عدم رعایت ضوابط و مقررات برعهده دانشجو است:

۱. طبق دستورالعمل شورای آموزشی دانشگاه کلیه کلاس‌ها به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار خواهند شد.

۲. کلاس‌های دوره تابستان در ۶ هفته غیر حضوری و یک هفته امتحان نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

۳. ثبت نام ترم تابستان صرفاً به صورت الکترونیکی و توسط سامانه گلستان دانشگاه خوارزمی قابل انجام است. جهت ثبت نام در تاریخ قید شده به لینک http://golestan.khu.ac.ir مراجعه و روی گزینه «متقاضیان دوره تابستان ۱۴۰۱ از سایر دانشگاه ها» کلیک شود.

۴. دروس دو واحدی ۵/۵ ساعت در هفته و دروس سه واحدی ۸ ساعت در هفته تشکیل می‌ شوند.

۵. حداکثر واحد قابل اخذ در ترم تابستان ۶ واحد است.

۶. حذف و اضافه در ترم تابستان امکانپذیر

نیست.

۷. شهریه ترم تابستان پس از ثبت نام و انتخاب واحد از دانشجو اخذ می‌ شود و به هیچ عنوان قابل استرداد نیست. نهایی شدن ثبت نام منوط به پرداخت کامل شهریه است. در صورت ثبت نام و عدم مراجعه، انصراف و یا حذف دروس انتخاب شده توسط دانشجو به هر دلیل، شهریه واریز شده به هیچ عنوان قابل استرداد نیست.

۹. در صورتی که درس یا درس‌هایی به علت نرسیدن به حد نصاب لازم حذف شوند، شهریه پرداختی پس از طی مراحل اداری قابل بازگشت خواهد بود.

۱۰. دانشجو در انتخاب واحد خود باید برنامه زمان بندی امتحانات پایان دوره تابستان را مد نظر قرار دهد تا امتحانات پایان ترم دروس انتخابی تداخل زمانی نداشته باشند.

۱۱. حضور دانشجو در تمام جلسه‌های مجازی هر درس الزامی است و اگر غیبت دانشجو در هر درس از ۳ جلسه تجاوز کند، مطابق آئین نامه و مقررات آموزشی نمره صفر در آن درس منظور خواهد شد.

۱۲. ضروری است دانشجویان سایر دانشگاه‌ها در زمان ثبت نام فرم میهمان را از دانشگاه مبدا (که در آن نام دانشگاه مبدا، شماره ملی، عنوان درس، تعداد واحد درسی، شماره نامه ثبتی و تاریخ نامه که به تأیید مدیریت امور آموزشی دانشگاه مبدا رسیده است، قید شود) دریافت کردهو در سامانه گلستان بارگذاری کنند.

عواقب هر گونه مغایرت در واحد‌های اخذ شده توسط دانشجو با فرم میهمان بر عهده دانشجو است و دانشگاه هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص تغییر، جابه جایی، حذف و مکاتبه با دانشگاه مبدا در خصوص این مغایرت و یا بازگشت شهریه را ندارد.

۱۳. اخذ دروس پایه برای دانشجویان دانشگاه خوارزمی طبق قوانین مصوبه شورای آموزشی دانشگاه در نیمسال تابستان در صورتی قابل اخذ خواهد بود که دانشجو یک بار درس را از واحد افتاده و یا قبلاً حذف کرده باشد. بدیهی است مسئولیت انتخاب واحد با شخص دانشجو خواهد بود.

فردا بره/ شروع کلاس‌های ترم تابستان دانشگاه‌های تهران اعلام شد

دانشجویان متقاضی در دوره تابستان سال ۱۴۰۱ دانشگاه خوارزمی می‌توانند برا‌ی اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنند.

فردا بره/ شروع کلاس‌های ترم تابستان دانشگاه‌های تهران اعلام شد

دانشگاه الزهرا 

بر این اساس، دانشگاه الزهرا اعلام کرده است که مراحل انتخاب واحد مجازی دانشجویان این دانشگاه از طریق سامانه گلستان از ۱۸ تیر آغاز شده و تا ۲۲ تیر ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و برای تمام دانشجویان شهریه دارد.

در اطلاعیه دانشگاه الزهرا آمده است که شرکت در کلاس‌ها که به صورت آنلاین و دو بار در هفته برای هر درس برگزار می‌شود، مطابق برنامه ثبت شده در سیستم گلستان الزامی است.

شرایط غیبت در کلاس‌ها نیز دقیقا مانند کلاس‌های حضوری است و شرکت در جلسه امتحان مطابق برنامه ثبت شده در سیستم گلستان این دانشگاه خواهد بود.

بنا بر اعلام دانشگاه الزهرا، شهریه دانشجویان برای ترم تابستان برای هر واحد درس عمومی برای دانشجویان روزانه و نوبت دوم ۶۰۸ هزار و ۳۵۰ ریال و برای دانشجویان مهمان ۹۷۳ هزار و ۳۶۰ ریال، هر واحد درس پایه و تخصصی برای دانشجویان روزانه و نوبت دوم ۷۶۰ هزار و ۴۳۸ ریال و برای دانشجویان مهمان تقریبا یک میلون و ۲۱۶ هزار ریال خواهد بود.

همچنین شهریه دانشجویان روزانه و نوبت دوم برای هر واحد درس عملی تقریبا یک میلیون و ۶۴ هزار ریال و برای دانشجویان مهمان تقریبا یک میلیون و ۷۰۳ هزار ریال خواهد بود.

فردا بره/ زمان آغاز ترم تابستان دانشگاه‌های تهران اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار