تصویب لایحه‌ای در مجلس انگلیس برای ممانعت از اعتصاب‌ها

لایحه دولت انگلیس به منظور درهم شکستن اعتصاب‌ها در این کشور با ۲۸۹ رای موافق به تصویب مجلس این کشور رسید.

به گزارش گاردین، لایحه دولت انگلیس به منظور درهم شکستن اعتصاب‌ها در این کشور با ۲۸۹ رای موافق در برابر ۲۰۲ رای مخالف به تصویب مجلس این کشور رسید.

اکثریت نمایندگان مجلس انگلیس رای دادند در صورت اعتصاب کارکنان، صاحبان مشاغل بتوانند به صورت موقت کارکنانی را از اداره‌های کاریابی استخدام کنند و اعتصاب را در هم بشکنند. منتقدان دولت می‌گویند با این روش، حقوق کارکنان و امنیت عمومی به خطر خواهد افتاد.

گاردین در این باره نوشت: جین هانت (Jane Hunt) معاون وزیر مشاغل به نمایندگی از دولت در مجلس انگلیس گفت اتحادیه‌های کارکنان در صدد هستند تا با اعتصاب ها، حداکثر اختلال را در امور جاری پدید آورند و به جای گفتگوی سازنده با صاحبان مشاغل برای دستیابی به توافق، می‌خواهند تنش ایجاد کنند.

اتحادیه‌های کارکنان از نمایندگان مجلس خواسته بودند به این لایحه "ضد اتحادیه ها" رای مخالف بدهند و آنجلا رینر معاون حزب کارگر در مخالف با این لایحه، آن را "ضد مشاغل" و "ضد کارگران" نامید. به گفته معاون حزب کارگر، این لایحه نه تنها مانع اعتصاب‌ها نخواهد شد بلکه اعتصاب‌ها را بیشتر خواهد کرد.

روز دوشنبه که این لایحه در مجلس انگلیس تصویب شد، رانندگان قطار در ۸ شرکت راه آهن در انگلیس اعلام کردند در اعتراض به کم بودن دستمزد‌ها و شرایط شغلی اعتصاب خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار