استاندار خراسان رضوی:

شیخ احمد جامی منادی وحدت است

استاندار خراسان رضوی گفت: شخصیت شیخ احمد جامی، به عنوان عارفی دارای مرتبه‌ای بلند و باشکوه در عرفان، منادی و الگوی وحدت در جامعه است.

یعقوبعلی نظری  در آیین آغاز نخستین همایش بین‌المللی هزاره "شیخ جام" در شهرستان تربت جام گفت: با توجه به بازگشت به خود و فطرت شیخ احمد جامی و جستجوی راه حقیقت در دوران جوانی، می‌توان این را جزو ویژگی‌ها و استعداد ممتاز او دانست.

او گفت: این عارف بزرگ نقش هدایتی قرار گرفت و با دریافت تعالیم تعالی بخش اسلام، مردم جامعه را هدایت می‌کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: جایگاه و شان مردمی این عارف بزرگ و مردمی بودن او و نیز شان ادبی که داشت از دیگر خصوصیات خاص و ویژه شیخ احمد جامی است.

نظری گفت: وحدت بخشی از مهمترین ویژگی‌های این عارف بزرگ است هیچ نقطه انحرافی در زندگی وی و در شوون دینی و اسلامی زیست آن بزرگوار وجود ندارد و در نگاه وی وحدت در دو بخش عام و فردی، آنهم در جامعه دینی و اسلامی به عنوان مهمترین زیرساخت محسوب می‌شود.

او گفت: در حوزه اجتماع و عام و در کلیه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... نیاز به وحدت به عنوان زیرساختی اساسی داریم.

استاندار خراسان رضوی گفت: خوشبختانه در شهرستان تربت جام با این سابقه تاریخی و بر اساس شناخت و تجارب عملی موجود از این منطقه، وجود شخصیت‌هایی مانند شیخ احمد جام در زندگی اجتماعی و عمومی مردمان این منطقه نیز موجب بروز و ظهور وحدت شده است.

 شیخ احمد جامی گفت: دشمنان و تفرقه افکنان ممکن است بخواهند تفرقه ایجاد کنند اما استحکام دینی مردم منطقه و اعتقادات دینی و معنوی، اجازه تفرقه افکنی و ایجاد تزلزل را به آنان نداده است.

او گفت: تحقق وحدت در نگاه بلند، توجه به آرمانها، ارزش‌ها و داشتن نگاه کلان است. وظیفه مسئولان برداشتن چالش‌ها است و ما هم بر این باوریم و مسئولیت را به عنوان شرط خدمت پذیرفته‌ایم.

نخستین همایش بین‌المللی شیخ الاسلام احمد جام در بزرگداشت این شخصیت پرآوازه روز‌های ۲۲ و ۲۳ تیرماه در شهرستان تربت جام برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.