برگزاری جشن مزدوجین و موالید خانواده قضایی در دادگستری همدان

نخستین جشن مزدوجین و موالید خانواده قضایی استان همدان برگزار شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه  از برگزاری این قبیل مراسم که در جهت تکثیر نسل، ترویج دین و توسعه کشور و تعالی اخلاقی است.

نخستین دوره جشن موالید و مزدوجین کارکنان دادگستری استان همدان و اعضای شورای حل اختلاف و کارمندان اداره ثبت همدان با حضور دکتر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، دکتر عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان و اعضای شورای معاونین و خانواده‌های مزدوجین و موالید برگزار شد.

نخستین  دوره جشن موالید و مزدوجین کارکنان دادگستری استان همدان و اعضای شورای حل اختلاف و کارمندان اداره ثبت همدان با حضور دکتر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، دکتر عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان و اعضای شورای معاونین و خانواده های مزدوجین و موالید برگزار شد.

 این طرح ابتکاری که با برنامه ریزی و همت عدالتخواه برای نخستین  بار در استان همدان در محل دادگستری استان همدان برگزارو از کارکنانی که بین سال‌های ۹۸ تا تیر ماه ۱۴۰۱ ازدواج و یا فرزندآوری داشته اند با اهداء لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.حاضر نقش عمده‌ای در جوان نگاه داشتن جمعیت کشور دارد.

الفت در ادامه گفت: زندگی مجردی و فاصله گرفتن از ازدواج و فرزندآوری نقش بسیار قابل توجهی در افزایش آمار جرائم داشته و ام المصائب یک جامعه را می‌توان در بی اعتنایی به اصل و رسم ازدواج دانست و انحراف از سنن و زندگی طبیعی انسانی را از جمله پیامد‌های منفی این بی توجهی به تشکیل نهاد خانواده عنوان کرد.

او در ادامه گفت: اگرچه ازدواج و طلاق اموری شخصی هستند، اما به دلیل تاثیرات مهمی که در شرایط اجتماعی دارد قانونگذار در دهه ها‌ی مختلف در جهت صیانت از نهاد خانواده و استمرار آن و جلوگیری از طلاق که متلاشی کننده نهاد خانواده است قوانینی را وضع کرده تا از مفاسد و مخاطرات وحشتناکی که طلاق بر زوجین و فرزندان آن‌ها تحمیل می‌کند پیشگیری و انحرافات بزرگ در جامعه را به سمت صواب و صلاح هدایت کند و فعالیت مراکز مداخله در حمایت از نهاد خانواده نیز بر همین مبنا تعریف و تشکیل شده است.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه می‌گوید: ازدواج امری غیر قابل اجتناب و مراقبت از آن مهمتر از هر امر دیگری است.

الفت در خصوص تاثیر مسائل معیشتی بر مقوله ازدواج با اشاره به وجود برخی مضائق و کمبود‌ها گفت: ماهیت ازدواج و همراهی یک زوج که توام با عشق و محبتی پاک ایجاد شود سنخیتی با امور مادی ندارد و البته با اخلاق اسلامی، ارتباط عاشقانه و محبت آمیز زوجین و روحیه ایثار و همراهی و همدلی شرایط سخت هم قابل تحمل می‌شود.

او گفت: باید توجه داشت این قبیل مشکلات موقتی و در هر برهه‌ای از زمان وجود داشته و دائمی نخواهد بود بنابراین آنچه ثابت و پایدار خواهد ماند و سعادت خانواده را تضمین می‌کند اخلاق مطلوب و مودت زوجین با یکدیگر است.

الفت عدم تجانس فرهنگی بین خاستگاه عقاید و ارزش‌های خانواده‌های زوجین و خانواده‌های آن‌ها را که موجب اختلاف و تعارض در انتظارات طرفین از یکدیگر می‌شود از دیگر عوامل طلاق دانست.

رئیس کل دادگستری استان همدان نیز گفت: امروز در محضر ۳۸۳ نفر از کارکنان مزدوج و موالید دادگستری و شورا‌های حل اختلاف و اداره ثبت همدان بین سال‌های ۹۸ تا تیرماه ۱۴۰۱ هستیم که برای نخستین بار در دادگستری استان برگزار شده و از این گروه از کارکنان به جهت ازدواج و فرزندآوری مورد تقدیر واقع به عمل خواهد آمد.

عدالتخواه گفت: این مراسم، جشن شکرگزاری برای تولید نسلی پاک و کارآمد برای مدیریت مطلوب آینده کشور است و در این حوزه ازدواج مهمترین عامل برنامه ریزی افراد برای وصول به زندگی سعادتمند است که باید در راستای تشویق جوانان به عمل کردن به این فریضه طبیعی و شرعی و عقلی برنامه‌های متنوع فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی صورت پذیرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.