استاندار آذربایجان غربی:

احیای دریاچه ارومیه مطالبه به حق مردم است

استاندار آذربایجان غربی احیای دریاچه ارومیه را مطالبه بحق مردم دانست و گفت: رییس جمهور بصورت مستمر پیگیر روند اجرای پروژه‌های احیای دریاچه است.

محمدصادق معتمدیان در جلسه هماهنگی احیای دریاچه ارومیه گفت: پیگیر تحقق پروژه‌های نجات این دریاچه به عنوان یک مطالبه ملی هستیم.

او با بیان اینکه امیدآفرینی در جامعه و پرهیز از تزریق یأس و نومیدی ضروری است، می گوید: واقعیت‌ها را در خصوص دریاچه ارومیه باید به مردم گفت و نباید با بزرگنمایی یا کوچک نمایی مشکلات، به امید و اعتماد مردم خدشه وارد شود.

معتمدیان گفت: بازنگری در سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه ضروری است و وزارت جهاد کشاورزی با همراهی مردم، مجری سیاست‌های نرم افزاری دولت سیزدهم برای احیای دریاچه بوده و باید برنامه‌های آموزشی، ترویجی و اقناع سازی بخصوص در روستا‌ها در دستور کار قرار گیرد.

او با اشاره به اعتبارات تخصیصی در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان جهت احیای دریاچه ارومیه، گفت: با پیگیری مستمر و جذب اعتبارات تخصیصی، ضمن تکمیل سیاست‌های سخت افزاری، چون اتمام کانال کانی سیب، پیشبرد سیاست‌های نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه نیز تسریع می‌شود.

معتمدیان با اشاره به پیگیری‌های مستمر رییس جمهور بر روند اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه گفت: ایشان از دریاچه ارومیه بازدید و پیگیر آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های احیا شده و دستور لازم را برای تسریع در روند اجرا و پرداخت اعتبارات مود نیاز برای ادامه اجرای این طرح‌ها صادر کردند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر عملیاتی و اجرایی کردن مدیریت منابع آبی در منطقه برای احیای دریاچه ارومیه، گفت: اولویت دولت سیزدهم تامین معیشت مردم بوده و احیای دریاچه ارومیه با اجرای سیاست‌های کارشناسی شده، باید به گونه‌ای مدیریت شود که به معیشت مردم منطقه و بخصوص کشاورزان آسیبی وارد نشود.

او احیای دریاچه ارومیه را مطالبه بحق مردم معرفی کرد و گفت: اطلاع رسانی دقیق و شفاف در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه و روند پیشرفت پروژه‌های احیای آن از طریق مراجع رسمی، حق طبیعی جامعه بوده و با اعتمادسازی و همراهی مردم بخصوص روستاییان، می‌توان مسیر احیای دریاچه را هموار کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به هجمه اخیر و انتشار اطلاعات نادرست در خصوص احیای دریاچه ارومیه، گفت: ضدانقلاب و دشمن بدنبال نجات دریاچه ارومیه نبوده و بدنبال بحران سازی و به حاشیه راندن اصل موضوع احیای دریاچه است.

به گفته وی، بی شک سرنوشت این دریاچه و منطقه، وابسته به همت مسوولان و نمایندگان و همراهی مردم بوده و دلسوزان واقعی هرگز به بدخواهان اجازه توطئه و شیطنت نخواهند داد.

معتمدیان با تاکید بر احترام گذاشتن مسچولان به حساسیت و نگرانی بحق مردم در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: احیای دریاچه ارومیه، مطالبه ملی و یک موضوع علمی بوده و نباید اجازه داد بدخواهان، آینده دریاچه را به حواشی سیاسی و قومیتی گره بزنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۴ تير ۱۴۰۱
او زمان که مردم و متخصصین میگفتند که این دریاچه داره خشک میشه کاری نکردید
الان یادتون افتاد که این مطالبه به حق مردم بود!
خسته نباشید