افزایش یک میلیون تنی ظرفیت ذخیره‌سازی غلات در لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی انواع غلات در استان با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا در مناطقی مانند دورود، الیگودرز و نورآباد به بیش از یک میلیون تن افزایش می‌یابد.

حجت الله بیرانوند گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار تن سیلو و انبار مکانیزه غلات مانند گندم و جو در استان در حال بهره برداری است و طرح‌های در دست اجرا نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تلاش می‌شود تا پایان سال آماده بهره برداری شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان حجم ذخیره سازی مربوط به محصول گندم می‌باشد می گوید: در بحث زیرساخت حوزه گندم مشکل خاصی در لرستان وجود ندارد و با توجه به ظرفیت مازاد، انبار غله مناسبی برای استان‌های همجوار نیز به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم نقل و انتقالات گندم در لرستان مختص شهرستان ازنا است گفت: سیلوی دولتی این شهرستان مجهز به حمل و نقل ریلی بوده و در طول سال، گندم از طریق حمل ریلی به سایر نقاط کشور از جمله استان‌های خراسان رضوی، یزد و کرمان ارسال می‌شود.

بیرانوند گفت: اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان ازنا در مجموع از ۴۳ هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت ذخیره‌سازی ملکی برخوردار است و عملیات ورود و خروج ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تن گندم سالیانه به طور میانگین از طریق سیلوی دولتی این شهرستان انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: ۱۳ کارخانه آرد استان با ظرفیت اسمی بیش از ۷۰۰ هزار تن فعال و باتجربه و برخی نیز دارای زیرساخت‌های صادراتی هستند بنابراین نگرانی از ناخالصی گندم در چرخه تولید آرد وجود ندارد چرا که تمام فرآیند‌های مربوط به این مهم از جمله نگهداری گندم، استاندارد و قانونی است و کیفیت آرد استان از میانگین کشور کمتر نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.