همه نیاز کشور به کود‌های نیتراته، ازته و اوره از داخل تامین می‌شود

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: تمامی نیاز کشور به کود‌های نیتراته، ازته و اوره توسط کارخانه‌های پتروشیمی داخلی تامین می‌شود و در این خصوص، خودکفا هستیم.

علیرضا مهاجر روز پنجشنبه در بازدید از کارخانه پتروشیمی ارومیه گفت: علاوه بر تامین نیاز داخلی، ۵۰ درصد از تولید کشور که مازاد است به سایر کشور‌ها صادر می‌شود که در تامین ارز نقش مطلوبی دارد.

او با بیان اینکه تامین امنیت غذایی کشور دارای اهمیت خاصی است، می گوید: برای افزایش تولید، نیازمند نهاده هستیم و کود‌های پایه شیمیایی یکی از انواع مهم نهاده‌ها به شمار می‌رود.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: پتروشیمی ارومیه یکی از کود‌های مهم مورد نیاز شامل سولفات آمونیوم را تولید می‌کند و امید است بعد از تامین نیاز کشور مابقی تولید این واحد تولیدی، صادر شود.

مهاجر به همراه عضو هیات مدیره و معاون فنی و تولیدی شرکت خدمات حمایتی و سایر مدیران و مسوولان کشاورزی استان روز پنجشنبه به آذربایجان غربی سفر کرده است؛ بازدید از روند تولید انواع کود‌های شیمیایی مورد نیاز بخش کشاورزی در مجتمع پتروشیمی ارومیه و رسیدگی به مشکلات آن مجموعه و بخش کشاورزی استان از اهداف این سفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.