تاکسی‌های اینترنتی امکان مسافرگیری در فرودگاه ارومیه را ندارند

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: طبق قانون، تاکسی‌های اینترنتی نمی‌توانند در شعاع ۴۰۰ متری فرودگاه، ترمینال و ایستگاه‌های راه‌آهن فعالیت کرده و اقدام به مسافرگیری کنند.

ناصر سعیدآبادی با اشاره به دستورالعمل اجرایی نحوه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی و قرارداد فی مابین شرکت‌های تاکسی اینرتنتی با شهرداری‌ها، اظهار کرد: برابر مفاد این قرارداد مقرر شده تا به جهت حمایت و ضرر نرسیدن به تاکسی‌های خط فرودگاه، ترمینال و راه آهن، تا شعاع ۴۰۰ متری تاکسی‌های اینترنتی و حتی تاکسی‌های خطوط شهری هیچ فعالیتی نداشته باشند.

وی گفت: بطور مثال تاکسی‌های خط فرودگاه با وجود تاخیر چند ساعته پروازها نیز موظف به حضور در ایستگاه‌های مشخص شده هستند، حتی اگر پرواز مورد نظر کنسل شده باشد؛ فرض کنید در چنین شرایطی یک تاکسی اینترنتی به صورت کاملا اتفاقی و از راه نرسیده اقدام به سوار کردن مسافر در این خط کند؛ طبیعی است که معیشت رانندگان خط فرودگاه آسیب خواهد دید.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه با تاکید بر ضرورت حفظ نظم و انضباط در خطوط مسافربری و اینکه طبق مفاد قرارداد، تاکسی‌های اینترنتی باید تابع قوانین و ضوابط شهرداری‌ها باشند، افزود: تاکسی‌های اینترنتی که اقدام به انتقال مسافران از داخل شهر به فرودگاه و راه‌آهن و محدوده داخل پایانه‌های مسافربری کنند در زمان برگشت حق مسافرگیری از این اماکن به داخل شهر را ندارند.

وی در پاسخ به اختلاف قیمت ۲ برابری تاکسی‌های خط فرودگاه ارومیه در مقایسه با اسنپ، گفت: کرایه‌های موجود طبق مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه بوده و کاملا قانونی است.

سعیدآبادی با اعلام اینکه برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی همچون اسنپ هیچگونه پروانه فعالیتی از سوی شهرداری ارومیه صادر نشده است، اضافه کرد: این در حالیست که تمامی رانندگان تاکسی‌های خط ترمینال، فرودگاه و راه‌آهن دارای پروانه فعالیت بوده و از فیلترهایی همچون عدم سوء پیشینه و گواهی عدم اعتیاد عبور کرده و تایید می‌شوند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه یادآور شد: رانندگان تاکسی دارای پروانه نسبت به هرگونه اتفاق پاسخگو و مسوولیت پذیر هستند و شهروندان باید این موارد را حتما لحاظ کنند.

در روزهای گذشته اجازه ندادن به تاکسی‌های اینترنتی برای مسافرگیری در فرودگاه ارومیه و برخی نارضایتی مسافران به شبکه‌های اجتماعی کشیده شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.