لغو ۳۶ پرواز فرودگاه بیرجند از ابتدای امسال

۳۶ پرواز از ابتدای امسال در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند لغو شده و بنا به گفته مسئولین علت اصلی لغو پروازها، شرایط نامساعد جوی است.

طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: ۲۲ پرواز در هفته از فرودگاه بیرجند انجام می‌شود و ۳۶ پرواز از ابتدای امسال در برنامه پروازی این فرودگاه لغو شده که معادل ۱۰ درصد کل پرواز‌ها است.

او افزود: هم اکنون ظرفیت تردد مسافر در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند سالانه حدود ۱۱۰ هزار نفر است.

طهماسبی بیشترین علت لغو پرواز‌ها در این استان را شرایط نامساعد جوی دانست و گفت: علت لغو برخی پرواز‌ها نیز کاهش تعداد مسافر و نبود توجیه اقتصادی برای انجام پرواز از سوی شرکت‌های هواپیمایی است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به لغو پرواز روز دوشنبه از برنامه پروازی فرودگاه بیرجند ادامه داد: پیش از این شرکت هواپیمایی آتا برای برقراری این پرواز اعلام آمادگی کرد که مجدد لغو شد.

او گفت: با توجه به پیگیری استاندار خراسان جنوبی و سایر مسئولان استانی، این شرکت هواپیمایی برای برقراری مجدد پرواز‌های خود به برنامه پروازی فرودگاه بیرجند قول مساعد داده است.


بیشتر بخوانید


طهماسبی عنوان کرد: موضوع پرواز آتا از ۲ هفته پیش شروع شده بود و ۲ پرواز اول به‌صورت نقدی به لحاظ هندلینگ فرودگاهی ایران ایر برقرار شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی افزود: به علت نبود انعقاد قرارداد ایران ایر با آتا پرواز هفته گذشته لغو شد.

او گفت: پیگیری‌ها از طرف استاندار خراسان جنوبی و سایر مسئولان با مدیران عامل ایران ایر و آتا انجام و بنا شده قراردادی به‌زودی منعقد شود که ایران ایر انعقاد قرارداد را قبول کرد و به محضل اینکه قرارداد بسته شود برنامه پروازی این شرکت اعلام خواهد شد.

طهماسبی با اشاره به لغو پرواز دوشنبه اخیر از سوی شرکت هواپیمایی آتا گفت: یک طرف پرواز بیرجند به تهران در روز دوشنبه به‌طور کلی خالی بود و تهران به بیرجند هم بلیت محدود فروخته شد لذا به علت کمبود مسافر پرواز لغو شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی بیان کرد: پیگیری‌ها ادامه دارد تا در صورت تقاضا، پرواز‌ها مجدد برقرار شود و در این خصوص شرکت هواپیمایی آتا قول مساعد داده و در حال بررسی قرارداد‌ها هستند.

او گفت: از ابتدای امسال ۱۷ هزار و ۵۰۸ مسافر از فرودگاه بیرجند توسط ۲۶۰ پرواز جابه‌جا شدند.

براساس برنامه تابستانی پرواز‌ها هم اکنون تمامی روز‌های هفته جز پنجشنبه‌ها پرواز از فرودگاه بیرجند به مقصد ۲ شهر مشهد و تهران انجام می‌شود.

شرکت‌های پارس ایر، ماهان و ایران ایر این پرواز‌های هفتگی را برعهده دارند.

براساس آمار‌های اعلام شده پارسال هزار و ۲۰۰ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند انجام و ۱۳۰ پرواز رفت و برگشتی لغو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار