باز هم فراز و فرود در فرودگاه بیرجند

مدتی قبل خبری مبنی بر افزایش پرواز‌های بیرجند به ۲۴ پرواز در هفته در خبرگزاری های استان منتشر شد که این تعداد پرواز دوامی نداشت و کاهش یافت.

در فرودگاه بیرجند سالانه به طور میانگین ۱۱۰ هزار مسافر با پرواز‌های آن سفر می‌کنند.

سال گذشته در این فرودگاه هزارو ۲۰۰ پرواز انجام و ۱۳۰ پرواز رفت و برگشتی در این فرودگاه منجر به لغو شد.

یکی‌از کارمندان فرودگاه گفت: در همه پرواز‌ها افراد در لیست انتطار زیاد داریم که اگر تعداد پرواز‌ها بیشتر شود خیلی بهتر است.

لغو پرواز‌ها در سال گذشته به حدی بود که به درخواست مردم پیگیر آن شدیم.

طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های استان گفت: تلاش داریم تعداد شرکت‌های هواپیمایی در استان را افزایش دهیم تا اگر شرکتی به دلایل فنی نتوانست پرواز را انجام دهد بتوانیم از خدمات دیگر شرکت‌ها استفاده کنیم.

از آغاز امسال هم ۲۶۰ پرواز انجام شد و ۱۹ هزار مشافر را جابجا کرد.

 امسال هم ۳۶ پرواز هواپیمایی استان لغو شده است که شرکت‌ها علت لغو پرواز‌های امسال را کمبود مسافر اعلام کردند. این درحالی بود که ظرفیت پرواز‌های چند روز بعد از آنها در همان ساعات ابتدایی تکمیل می‌شد و برخی از مسافران مجبور به تردد با اتوبوس و لغو سفر خود می‌شدند.

پروازی که قبل از اضافه شدن ، حذف شد

در پی کاهش پرواز‌ها اوایل تیرماه برخی از خبرگزاری‌های استان خبری مبنی بر افزایش تعداد پرواز‌های بیرجند به ۲۴ پرواز در هفته را منتشر کردند.

اما خبر خوش اضافه شدن پرواز شرکت هواپیمایی آتا برای جابجایی و رفاه مسافران دوامی نداشت و قبل از انجام لغو شد.

این بار علت کمبود مسافر، کمبود ناوگان و بدی آب وهوا نیست.  به علت کاهش کیفیت خدمات در پی کمبود نیروی انسانی پروا‌های شرکت هواپیمایی آتا که قرار بود دوشنبه‌ها انجام شود لغو و از لیست هفتگی پروا‌های فرودگاه بیرجند حذف شد.

یکی‌از کارمندان فرودگاه بیرجند گفت: شرکت‌های مسافربری پرواز‌های خود را در ایام تعطیل و اعیاد که تقاضای مسافران خیلی بالاتر می‌رود را کنسل می‌کنند و ما با اعتراض شدید مسافران رو به رو می‌شویم.

او گفت: تعداد مسافران برای پرواز عصرهای دوشنبه زیاداست، اما ما نمی توانیم این اطمینان را به مسافر بدهیم که این پرواز انجام می‌شود یا خیر.

طهماسبی مدیرکل فرودگاه های استان گفت: مدتی قبل مقرر شد ابتدا شرکت ایران ایر پرواز عصر‌های دوشنبه به صورت نقدی در بیرجند انجام دهد و بعد از آن قراردادی با این شرکت منعقد شود که بعد از انجام اولین پرواز شرکت ایران ایر طی مکاتبه‌ای اعلام کرد که نمی‌تواند این پرواز را انجام دهد.

او گفت: طی رایزنی‌هایی با شرکت ایران ایر و پیگیر‌های استاندار، در انتظار نظر کتبی این شرکت برای برقراری پرواز‌ها هستیم که انشالله بتوانیم پروازها را مدیریت کنیم.

نکته اینجاست که چرا قبل از انجام هماهنگی به صورت رسمی و مکتوب و ایجاد تعهد برای شرکت‌های هواپیمایی، پرواز اعلام می‌شود که سرگردانی و نگرانی مسافران را به دنبال دارد.

هم اکنون در فرودگاه بیرجند در هفته ۲۲ پرواز انجام می‌شود.

برچسب ها: فرودگاه ، لغو پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.