توسعه گردشگری کرمان، نیازمند برقراری پرواز‌های خارجی

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: اداره‌کل فرودگاه‌های کرمان، زمینه برقراری پرواز‌های با مقصد کرمان از اقصی نقاط کشور و جهان را پیگیری کند.

سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی در جلسه کارگروه گردشگری و میراث‌فرهنگی استان کرمان که با حضور تعدادی از اعضای این کارگروه در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، گفت: باید موانع ورود گردشگران خارجی به استان کرمان برطرف و تسهیل شود. 

او می گوید: برقراری پرواز‌های خارجی در فرودگاه کرمان، یک ضرورت برای توسعه گردشگری است؛ اما ایرلاینی به نام کرمان وجود دارد و متاسفانه پرواز‌ها از مبدا کرمان فقط به چند استان انجام می‌شود که شایسته این استان نیست.

به گفته معاون امور عمرانی استاندار کرمان اداره‌کل فرودگاه‌های استان کرمان باید زمینه برقراری پرواز‌های با مقصد کرمان از اقصی نقاط کشور و جهان را با جدیت پیگیری و گزارش‌های لازم را در زمینه موانع پیش رو را ارائه کنند.

هر گردشگر سلامت حدود ۵ تا ۷ هزار دلار درآمد برای استان دارد

 فریدون فعالی نیز در این جلسه گفت: رونق گردشگری سلامت در استان کرمان ضرورت دارد و استان کرمان ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بسیار مناسبی برای رونق گردشگری سلامت دارد.

او می گوید: وجود پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف و وجود بیمارستان‌های تخصصی، یک ظرفیت است که باید از آن برای توسعه گردشگری در استان کرمان استفاده کرد.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بخش خصوصی حوزه پزشکی استان نیز پای کار است و در این زمینه بیمارستان‌های خصوصی در استان کرمان تاسیس شده است.

او گفت: درآمد حوزه گردشگری سلامت، بسیار بالا است و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این حوزه وارد شوند. 

فعالی می گوید: به ۹ دفتر خدمات گردشگری در استان کرمان، مجوز گردشگری سلامت داده شده است. 

به گفته او استان کرمان اعلام آمادگی کرده از شرکت کنندگان جام جهانی فوتبال میزبانی کند و  آن ها از استان کرمان هم بازدید داشته باشند و بدین منظور پرواز‌هایی نیز برقرار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار