مقام آمریکایی: ارتش چین تهاجمی‌تر و خطرناک‌تر شده است

رئیس ستاد مشترک آمریکا در سفری که به شرق آسیا داشت، تاکید کرد ارتش چین برای این کشور خطرناک‌تر از پیش شده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز (یکشنبه) تاکید کرد ارتش چین طی پنج سال گذشته به طور قابل توجهی تهاجمی‌تر و خطرناک تر شده است.

مارک میلی، در جریان سفر به منطقه هند و اقیانوس آرام که شامل توقف در اندونزی بود، در این خصوص گفت: تعداد دفعاتی که هواپیما‌ها و کشتی‌های چینی، نیرو‌های آمریکایی و شریک آن را در منطقه اقیانوس آرام رهگیری و دنبال کردند، در این بازه زمانی به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

میلی که اخیراً از نیروهای تحت خدمت خود خواسته است جزئیاتی در مورد تعاملات بین نیرو‌های چین و آمریکا جمع آوری کنند، گفت: «پیام این است که ارتش چین، در هوا و دریا به ویژه در این منطقه خاص، به طور قابل توجهی تهاجمی‌تر شده است.

مقامات نظامی آمریکا براها ادعا کرده‌اند که پکن می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ آماده حرکت به سمت تایوان باشد. با این وجود آمریکا متحد اصلی تایوان و تامین کننده تسلیحات آن باقی می‌ماند.

ژنرال لی زوئوچنگ، افسر ارشد نظامی چین، در تماسی در تاریخ ۷ ژوئیه با میلی داشت، گفته بود که پکن هیچ جایی برای سازشدر مورد موضوعاتی مانند تایوان ندارد. او خطاب به میلی تاکید کرد که واشنگتن باید «همدستی نظامی با تایوان را متوقف کند و از تأثیرگذاری بر روابط چین و آمریکا و ثبات در تنگه تایوان خودداری کند».

میلی که با ژنرال اندیکا پرکاسا، رئیس نیرو‌های دفاع ملی اندونزی دیدار خواهد کرد، ادعا کرد کشور‌های اقیانوس آرام مانند اندونزی خواهان حضور ارتش آمریکا در منطقه هستند. وی افزود: «ما می‌خواهیم با آن‌ها برای توسعه قابلیت همکاری و مدرن‌سازی جمعی ارتش‌هایمان کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها می‌توانند با هر چالشی که چین ایجاد می‌کند مقابله کنند».

چین تلاش‌های آمریکا برای گسترش حضور خود در منطقه را محکوم و این کشور را به تلاش برای ایجاد «ناتوی آسیایی» متهم کرده است اما واشنگتن آن را رد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۲:۲۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۱۷:۵۴
ترکیه نزدیک به 23 هزار بار، حاکمیت عراق را نقض کرده است/ سوال اینجاست پس نیروهای آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق چه غلطی می کنند.
آخرین اخبار