نجفی:

جلوی واردات غیرقانونی برنج گرفته شود

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه واردات برنج از اول مرداد تا پایان آبان ماه ممنوع است، گفت: جلوی واردات غیرقانونی گرفته شود.

ابراهیم نجفی اسپیلی امروز (یکشنبه ۲ مرداد) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: تا دیروز برنج در دست واسطه و دلال بود و کسی به مصرف‌کننده فکر نمی‌کرد تا زمانی که برنج به کیلویی ۱۳۰ هزار تومان رسید.

او با اشاره به فرا رسیدن زمان برداشت برنج افزود: امروز کشاورزان و برنجکاران باید حاصل دسترنج خود را بگیرند، اما با واردات بی‌رویه احتمال اینکه محصولات داخلی نابود شده و کشاورزان مشکلات عدیده پیدا کنند، وجود دارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از روز گذشته با تصمیم ستاد تنظیم بازار و اعلام سازمان گمرک، برخلاف قوانین بالادستی و حتی برخلاف رویه سال‌های قبل ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت، برداشته شده که باعث نگرانی شدید کشاورزان است.

آقای نجفی یادآور شد: طبق قانون صادرات و واردات کشور یعنی بند (۹) ذیل فصل ۱۰ حوزه غلات آمده و دولت تعیین تکلیف کرده که ترخیص برنج از زمان اول مرداد ماه تا پایان آبان ماه ممنوع است.

ابراهیم نجفی اسپیلی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس

عضو مجمع نماینده استان گیلان تصریح کرد: بر اساس اصلاح قانون تضمین محصولات کشاورزی، هرگونه سیاست حمایتی در بازار محصولات از جمله برنج باید صورت گیرد.

واردات برنج نتیجه‌ای جز مقابله با برنجکاران و کشاورزان ندارد

نماینده مردم لنگرود در مجلس هم با بیان اینکه زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که برنج آلوده و بی کیفیت وارد کشور می‌شود، گفت: معنی مفهومی آن اقدام مقابله با برنجکاران و کشاورزان است.

پرویز محمدنژاد قاضی محله نماینده مردم لنگرود در مجلس

پرویز محمدنژاد قاضی محله خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حوزه برنجی که با رنج استحصال می‌شود، با توجه به هزینه بالای تولید برنج باید این محصول بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

موضوع برنج در برخی وزارتخانه‌ها مغفول مانده است

حسن محمدیاری، نماینده شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس

حسن محمدیاری، نماینده شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکر شفاهی به وزرای جهاد کشاورزی، صمت و سرپرست وزارت کار گفت: حمایت از کشاورزان در موضوع برنج و کیوی متأسفانه در مرحله میانی برخی وزارتخانه‌ها مانده و مورد توجه قرار نگرفته است.

منبع: خانه ملت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
هیچ بقالی نمیگه ماستم ترشه