عملیات اجرایی احداث پارک «ساغلیق‌باغی» ارومیه تا سه ماه به اتمام می‌رسد

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار ارومیه گفت: عملیات اجرایی ساخت پارک ساغلیق‌باغی (پارک سلامت) حدفاصل پل امام علی (ع) و پل قویون در حاشیه رودخانه شهرچایی از سر گرفته شده و تا سه ماه به اتمام می‌رسد.

ابراهیم صفری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر تلاش مجموعه مدیریت شهری به افزایش سرانه فضای سبز، گفت: عملیات اجرایی ساخت این پارک با هدف افزایش شاخص‌های رشد، توسعه شهری و افزایش سرانه فضای سبز در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی انجام شده است.

او با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم جهت سوق دادن شهروندان به سمت ورزش و سلامت فردی و اجتماعی ایجاد شود، گفت: قطع یقین هزینه برای حفظ سلامت فردی چندین برابر کمتر از هزینه برای درمان است و شهرداری ارومیه برای ارتقای سلامت فردی شهروندان زیر ساخت‌های لازم را فراهم می‌کند.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار ارومیه می گوید: در پروژه «ساغلیق‌باغی»، نقش معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری به عنوان کارفرما بوده و احداث و بهره‌برداری از این پروژه با استفاده از ظرفیت و توان داخلی سازمان‌های تابعه شهرداری موجب کاهش هزینه‌های اجرا و تسریع در زمان بهره‌برداری آن می‌شود.

او گفت: بازبینی در روش‌های اجرایی، بازنگری در طرح روشنایی، طرح تاسیسات مکانیکی، دتایل پیاده‌روسازی و تغییر در متریال کف‌سازی، ایجاد مسیر تندرستی و سلامتی از ابتدا تا انتهای پارک، جداره‌سازی با خوانایی محیط و ایمن‌سازی مسیر دوچرخه‌سواری در تلاقی با مسیر‌های پیاده‌روی از جمله مسایل بارز این طرح است.

صفری با بیان اینکه نقشه و مشخصات اجرایی بازنگری شده و تحویل کارگاه می‌شود، گفت: امید است با فعالیت شبانه‌روزی مجموعه تلاشگر مدیریت شهری، شهروندان ارومیه کمتر از مدت زمان سه ماهه، شاهد بهره‌برداری کامل از این پروژه باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.