۲۱۰قنات رفسنجان چشم به راه مونسون

فرماندار رفسنجان گفت: ستاد بحران رفسنجان آمادگی کامل برای مقابله با وقوع سیل‌های احتمالی را دارد حتی۲۱۰قنات رفسنجان چشم به راه مونسون هستند.

حسین رضایی گفت:  سه رودخانه از رفسنجان رد می‌شود که شامل رودخانه گیودری، سفید و روداخنه شور هستند؛ مسیر این رودخانه‌ها در ۲ روز گذشته از لحاظ نداشتن بند خاکی، مانع و حالت انحرافی بررسی شدند تا در صورت احتمال وقوع سیل، آب بتواند به مسیر خود ادامه بدهد.

رضایی می‌گوید: از عصر روز چهارشنبه پیش رو تا جمعه سیستم بارندگی فعال است و شاید بارندگی در برخی به ۵۰ میلیمتر برسد که اکیداً توصیه می‌شود مردم تفریحات و گشت وگذار در دره راگه رفسنجان که عمقی بالای ۷۰ متر دارد و نیز در ارتفاعات و کوهپایه‌ها لغو کنند.

سرپرست فرماندرای رفسنجان گفت: از زمانی‌که بارندگی شروع می‌شود در دو طرف محور سرچشمه و نوق پوشش گیاهی وجود ندارد و حتی با بارندگی ۲۰ میلی‌متر آب راه می‌افتد که مردم باید مواظب باشند و همچنین با دستگاه‌های ملی از جمله شهرداریها، دهیاری‌ها و ... هماهنگ کردیم تا در آماده باش کامل قرار گیرند.

او همچنین به دامداران و عشایر هم توصیه کرد و گفت: طی سه روز آینده دام‌های خود را در محل سرپوشیده نگهداری کنند و از بردن دام به مراتع مخصوصاً در مراتع سرچشمه، دهستان داوران و اودرج که بارندگی زیاد است خودداری کنند.

این مقام مسئول به کشاورزان هم گفت: یکسری اراضی کشاورزی پسته در انتهای رودخانه گیودری و رودخانه سفید از جمله منطقه عباس‌آباد آفا غفور وجود دارد که کشاورزان باید مراقبت لازم را داشته باشند تا آب به اراضی آن‌ها نفوذ نکند.

رضایی از بارندگی‌ها و نزولات جوی آینده نزدیک ابراز خوشحالی کرد و گفت: بارندگی را به فال نیک می‌گیریم، آب ۲۱۰ منطقه کوهستانی به‌شدت کم شده و این بارندگی می‌تواند وضعیت آبی این قنات‌ها را بهبود ببخشد.

برچسب ها: دامداران ، رفسنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار