قطع سهمیه آرد ۳۳ نانوایی متخلف در لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: سهمیه آرد ۳۳ نانوایی متخلف استان بر اساس گزارش بانک سپه از عملکرد نصب کارتخوان‌های هوشمند نانوایی‌ها تاکنون قطع شده است.

 حجت الله بیرانوند مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان اظهار داشت: این تعداد واحد نانوایی دارای تراکنش غیرمتعارف بوده و کارمزد اضافه دریافت کرده اند که با اعلام مشخصات این واحدها، سهمیه آرد آن‌ها تا اطلاع ثانوی قطع شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: یکهزار و ۳۹۰ نانوایی یارانه بگیر این استان تاکنون به سامانه نظارت یکپارچه متصل شده‌اند و در صورت همکاری دستگاه‌های مربوطه مابقی نانوایی‌ها تا ۲ هفته آینده به این سامانه مجهز می‌شوند.

بیرانوند افزود: ۲ هزار و ۳۵ نانوایی در لرستان فعالیت دارند که یکهزار و ۹۶۸ مورد از این تعداد یارانه‌ای و مابقی آزادپز یا فانتزی هستند و این طرح شامل آن‌ها نمی‌شود.

او اظهار داشت: طرح آزادسازی یارانه آرد نانوایی‌ها با طرح کنونی متفاوت است و تا سال آینده اجرایی می‌شود، اما طرح نظارت یکپارچه مقدمه اجرای آن است.

بیرانوند گفت: در طرح نظارت یکپارچه، یک کارتخوان جدید (بانک سپه) در نانوایی نصب و از فعالیت چند دستگاه پوز همزمان جلوگیری می‌شود تا میزان دقیق فروش و درآمد حاصل از آن مشخص باشد.

او نظارت بر ساعت کار و تعطیلی‌های خودسرانه نانوایی‌ها را از دیگر مزایای طرح نظارت یکپارچه برشمرد و ادامه داد: در این طرح می‌توان نانوایی‌ها را روزانه نظارت کرد و با مقایسه میزان فروش و سهمیه آرد آنها، به هرگونه قاچاق احتمالی آرد نیز واقف شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.