اعزام ۱۳۰۰ مبلغ در ایام محرم به مساجد آذربایجان غربی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از اعزام ۱۳۰۰ مبلغ در ایام محرم به مساجد استان خبر داد.

حجت الاسلام منصور امامی ظهر چهارشنبه در در گفت و گو با خبرنگاران گفت: یک هزار و ۲۰۰ مبلغ و مبلغه بومی و ۱۰۰ مبلغ از قم در ایام محرم در آذربایجان غربی به تبلیغ دینی اعزام خواهند شد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی می گوید: دومین جلسه ستاد شئون فرهنگی آذربایجان غربی هفته گذشته در تبلیغات اسلامی برگزار و در آن برنامه‌ها و ملزومات محرم تصویب و مجموعه و سازمان‌ها ابلاغ شد، و همچنین همایش طلایه داران تبلیغ در آستانه محرم به روال سال‌های گذشته در همه شهرستان‌های استان با حضور روحانیون و مبلغین برگزار می‌شود و در این جلسات برخی موضوعات لازم به مبلغین ابلاغ می‌گردد.

به گفته وی از یک ماه قبل به ادارات شهرستان‌ها جهت صدور مجوز برای برگزاری هیئات مذهبی در ماه محرم نامه نگاری شده است و از همان زمان صدور مجوز‌ها نیز آغاز شده و حضور یک روحانی در هیئت و رعایت ساعات مقرر شده از سوی فرمانداری از الزامات برگزاری مراسم دینی در ماه محرم است.

عدم راه بندان از الزامات برگزاری عزاداری در ایام محرم است

حجت الاسلام امامی اذعان کرد: رعایت حق الناس و عدم راه بندان از الزامات برگزاری عزاداری در ایام محرم است و با دستجاتی که به قوانین پایبند نباشند برخورد خواهد شد و از اهالی رسانه نیز می‌خواهیم به روند اجرای قوانین در هیئات کمک کنند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی می گوید: مدارس، ورزشگاه‌ها و برخی مجموعه‌های دیگر با همکاری سازمان‌های مربوطه در اختیار هیئات مذهبی که نیاز به مکان وسیع دارند، قرار داده شده است و از این بابت از اداره کل آموزش و پرورش و دیگر مجموعه‌ها کمال تشکر را داریم.

وی با قدردانی از اقدامات شهرداری ارومیه در آذین بندی خیابان‌های شهر در ایام غدیر گفت: انتظار می‌رود شهرداری در ایام محرم نیز مثل غدیر به آذین بندی شهر و نصب بنر اهتمام بکند و در این رابطه تبلیغات اسلامی اعلام آمادگی کرده است تا محتوای لازم را در اختیار شهرداری قرار دهد تا در قالب بنر چاپ و در سطح شهر نصب شود.

راه اندازی رادیو اینترنتی محرم در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حجت الاسلام امامی می گوید: طبق توافق نامه، اداره کل ارشاد بر محتوای تعزیه و تئاتر‌ها نظارت خواهد کرد، و امسال تلاش داریم زمینه و بستر را برای برگزاری مراسم دهه‌های بعدی محرم را نیز فراهم سازیم و هم چنین برگزاری روضه‌های خانگی و روضه‌های کوتاه در ادارات با رعایت حقوق مردم از دیگر اهداف اداره کل تبلیغات اسلامی است.

به گفته حجت الاسلام امامی برای اولین بار رادیو اینترنتی محرم در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی راه اندازی شده است که در طول محرم و صفر روزانه چهار ساعت برنامه با موضوعات جهاد تبیین، اخلاق حسینی، شرح زیارات و ادعیه، رابطه انقلاب اسلامی و عاشورا به تولید برنامه خواهد پرداخت.

وی ایجاد نمایشگاه شمیم حسینی، میز حسینی با معرفی کتب عاشورایی و راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی در ایام محرم را از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: مراسم اعلان عزا در سه نقطه شهر ارومیه به صورت خودجوش و مردمی برگزار خواهد شد و چنانچه کرونا دوباره شیوع پیدا کند همه هیئات مذهبی ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.