مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

برگزاری «باداراک» نشانه پایبندی عملی جمهوری اسلامی به قانون اساسی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: برگزاری آیین مذهبی «باداراک» در آرامش و امنیت کامل نشانه پایبندی عملی جمهوری اسلامی به قانون اساسی است.

علیرضا نوروزی با بیان اینکه قانون اساسی صرفا یک نوشته مکتوب نیست بلکه قانون لازم‌الاجراست، افزود: در راستای این مهم فضایی امن توام‌ با آرامش برای برگزاری این آیین مذهبی فراهم شد و باید گفت برگزاری «باداراک» احترام ایران اسلامی به ادیان الهی را به رخ جهانیان کشید.

وی اظهار کرد: با توجه به قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی معدن، ملجا و منشا وحدت است و بر همین اساس در ایران اسلامی تمامی اقوام و ادیان در کنار هم با آرامش کامل به برگزاری مراسم مذهبی دینی خود می‌پردازند.

نوروزی گفت: اینکه در ایران اسلامی ودراستانی مرزی آیین مذهبی «باداراک» با آزادی کامل برگزار می‌شود نشانه این است که نظام جمهوری اسلامی جزو امن ترین کشورهای جهان است و همانطوریکه اسلام دین مودت است نظام مقدس اسلامی هم ‌با تاسی از این مهم مودت و ‌احترام به تمامی اقوام‌ و ادیان را محور خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: حضور زایران و مهمانانی از کشورهای خارجی در این مراسم و مشاهده آرامش و امنیت موجود به دنیا ثابت می‌کند در ایران اسلامی تمامی ادیان و اقوام نه تنها در کنار هم و ‌در آرامش کامل بسر می‌برند بلکه حرمت ایام و مناسبت‌های یکدیگر را حفظ می‌کنند چنانکه اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان گفت ما حرمت ماه محرم را حفظ می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی یادآور شد: در این مراسم علاوه بر هموطنان ارمنی کشور میهمانان و زائرانی از کشورهای ارمنستان و آلمان (۲ هزار و ۵۰۰ نفر) از ارامنه خارج و داخل کشور در این مراسم حضور یافتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.