برگزاری دوره آموزشی گلیم‌بافی در قزوین

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای‌ سنتی قزوین گفت:دوره آموزشی گلیم‌بافی و چادرشب‌بافی برای کارورزان هنرستان ارم در عمارت تاریخی داعی قزوین در حال برگزاری است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین از برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته دستبافته‌های داری و نساجی‌ سنتی برای کارورزان هنرستان ارم قزوین خبر داد.

سیدمیثم حصاری معاون صنایع‌ دستی و هنرهای‌ سنتی قزوین گفت: به‌منظور تکمیل دوره آموزشی و دریافت دیپلم پایان دوره تحصیلی، هنرورزان هنرستان‌ها در فصل تابستان به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین معرفی می‌شوند که با تمهیدات صورت گرفته یک دوره آموزشی گلیم‌بافی با تدریس خانم مهرناز پرهیزکاری از مربیان مجرب و فعال حوزه صنایع‌دستی استان در رشته گلیم‌بافی برگزار شده که پس از پایان این دوره هنرجویان به فراگیری رشته چادرشب‌بافی در کارگاه حفظ و احیاء این هنر خواهند پرداخت.

حصاری افزود: این دوره به‌مدت ۲۴۰ ساعت با حضور ۵ نفر از هنرورزان هنرستان با رشته‌های تحصیلی مرتبط با صنایع‌دستی در عمارت تاریخی داعی قزوین در حال برگزاری است و چله‌کشی، نقشه‌خوانی و بافت گلیم دورو از جمله آموزش‌های هنرجویان در این دوره است.

وی اضافه کرد: امیدواریم برگزاری این دوره در مهارت‌آموزی و کسب ایده‌های خلاقانه برای آینده شغلی این عزیزان موثر واقع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار