فروش میلیاردی آثار صنایع‌دستی قزوین در نوروز ۱۴۰۱

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین از فروش بیش از ۲۰ میلیاردریالی تولیدات صنعتگران در نوروز ۱۴۰۱ و رونق دوباره این حوزه در شرایط گذار از محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

سیدمیثم حصاری گفت: درنوروز ۱۴۰۱، خوشبختانه با حضور گردشگران در استان بعد از دوسال محدودیت به دلیل شیوع کرونا شاهد رونق چشمگیر فروش آثار و محصولات تولیدی هنرمندان و فعالان این عرصه در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های نوروزی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان بودیم.

در این ایام ۲۷۱ غرفه فروش محصولات صنایع‌دستی در ۱۸ نمایشگاه و بازارچه نوروزی در قزوین و شهرستان‌ها فعالیت داشتند که میزان فروش آن‌ها در مدت مذکور به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید.

آثار هنرمندان در رشته‌های زیورآلات سنتی، چرم دست‌دوز، سفال، گلیم، معرق، رودوزی‌های سنتی، تراش‌شیشه، نگارگری و زیورآلات مسین بیشترین میزان خرید توسط بازدیدکنندگان و گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین به‌منظور آشنایی گردشگران به ویژه کودکان با نحوه تولید آثار و محصولات صنایع‌دستی کارگاه آموزشی تولید محصولات سفال و نقاشی روی سفال در نمایشگاه صنایع‌دستی نوروزگاه دولتخانه صفوی برگزار شد که با استقبال پرشور گردشگران و کودکان مواجه شد.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی قزوین با اشاره به چیدمان هفت سین مزین به صنایع‌دستی ایرانی در بنا‌های تاریخی و نوروزگاه‌های استان باهمراهی هنرمندان این عرصه گفت: این سفره‌های هفت‌سین با هدف حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و فعالان این حوزه و نیز ترویج صنایع‌دستی به عنوان ایرانی‌ترین کالای تولیدی با همراهی صنعتگران در بنا‌های تاریخی قزوین اعم از سردر عالی‌قاپو، آرامگاه حمدالله مستوفی، موزه شهر، آب‌انبار سردار بزرگ، موزه چهلستون، حسینیه امینی‌ها، خانه داعی دفتر استاندار و سالن استانداری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در دولتخانه صفوی به اجرا درآمد.

برای جبران آسیب‌های واردشده به صنعتگران در دوران محدودیت‌های کرونایی از تمامی ظرفیت‌ها کمک خواهیم گرفت تا در کنار توسعه، ترویج و آموزش در زمینه فروش محصولات تولیدی استان نیز از صنعتگران حمایت کنیم و موجبات دلگرمی آنان را فراهم آوریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.