پرداخت تسهیلات به ۱۵۸ طرح مشاغل خانگی وابسته به میراث فرهنگی در قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: سال گذشته ۱۵۸ طرح مشاغل خانگی وابسته به میراث فرهنگی شامل هنر‌های دستی در استان تسهیلات بانکی گرفتند.

علیرضا خزائلی گفت: سال گذشته ۱۵۸ طرح مشاغل خانگی وابسته به میراث فرهنگی شامل هنر‌های دستی در استان میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان تسهیلات بانکی گرفتند.

تسهیلات یاد شده با تایید کارگروه اشتغال استان قزوین از محل اعتبارات توسعه کسب و کار‌های خانگی از سوی بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران به متقاضیان پرداخت شد.

در سال گذشته ۱۹۵ فقره مجوز مشاغل خانگی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین برای فعالان هنر‌های دستی صادر شد که شامل ۱۲۶ طرح مستقل و ۶۹ طرح پشتیبان بود.

وی به تفکیک شهرستانی تسهیلات پرداخت شده نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های قزوین با ۳۹ طرح و ۱۳۲ نفر اشتغالزایی، بویین زهرا با ۵۷ طرح و ۸۷ نفر اشتغالزایی و تاکستان با ۲۵ طرح و ۵۳ نفر اشتغالزایی به ترتیب بیشترین میزان دریافت تسهیلات طرح‌ها و اشتغالزایی مشاغل خانگی حوزه میراث فرهنگی استان قزوین در سال گذشته را به خود اختصاص دادند.

با ایجاد تسهیل در فرایند‌های ارایه مجوزها، پیش بینی می‌کنیم امسال شاهد رونق بیشتری در مشاغل و کسب و کار‌های خانگی حوزه میراث فرهنگی در استان قزوین باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.