آماده سازی مزار شهید ثِقَةُ الاسلام تبریزی تا دی امسال

شهردار تبریز از آماده‌سازی مزار شهید ثِقَةُ الاسلام تبریزی برای برگزاری مراسم بزرگداشت این مجتهد روحانی تا دی ماه امسال خبر داد.

آقای هوشیار گفت: مزار شهید ثِقَةُ الاسلام تبریزی که در مقبره الشعرا و در کنار مزار بسیاری از علما، ادبا و فضلای تبریز واقع شده است برای برگزاری بزرگداشت یکصد و یازدهمین سالروز شهادت این مجتهد روحانی آماده‌سازی می‌شود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی رئیس شورای سیاستگذاری ستاد بزرگداشت میرزا علی آقا ثقه الاسلام هم اعلام کرد: به منظور اهمیت تبیین و تجلیل از نقش آفرینان تاریخ آذربایجان در طول دوره‌های تاریخی، دومین رویداد ملی بعد از بزرگداشت شیخ شهید خیابانی که پارسال برگزار شد، طی امسال کنگره ملی بزرگداشت مقام ثِقَةُ الاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی برگزار خواهد شد.

وی افزود: مقبره ثِقَةُ الاسلام در تبریز تاکنون مورد غفلت قرار گرفته بود که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بهسازی و نوسازی آن تا دی ماه امسال و مقارن با برگزاری کنگره ملی بزرگداشت آن شهید انجام شده و به سامان خواهد رسید.

شهید ثِقَةُ الاسلام از علما و روحانیان تبریزی یکی از شهدای جنبش مشروطیت ایران است که در نهم دی ۱۲۹۰ هجری شمسی مصادف با عاشورای ۱۳۳۰ هجری قمری به همراه ۷ نفر از آزادیخواهان تبریز به دست نیرو‌های متجاوز اجنبی در میدان مشق (دانشسرای فعلی) تبریز اعدام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.