برگزاری جشنواره ملی خط نستعلیق تبریز با موضوع اشعار استاد شهریار

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت:جشنواره ملی خط نستعلیق تبریز با موضوع اشعار استاد شهریار به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی کنگره ملی "شعر و ادب ایران، بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار" برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت:ستاد برگزاری کنگره ملی استاد سید محمدحسین شهریار با همکاری و مشارکت شهرداری منطقه پنج تبریز در نظر دارد برای گرامیداشت تلاش‌های مبدع خط نستعلیق "استاد میرعلی تبریزی" و پاسداشت مقام شامخ استاد شهریار، جشنواره خط نستعلیق تبریز با موضوع اشعار استاد شهریار را برگزار کند.

او افزود:ایجاد فضای فرهنگی جهت تبادل اطلاعات و صیانت از فرهنگ بومی در مقابله با تهاجم فرهنگی، الگوسازی ارزشمند به ویژه برای جوانان علاقمند و مستعد، حفاظت از میراث معنوی و آثار بجا مانده از فرهنگ و ادب مناطق مختلف ایران، ایجاد همدلی و همفکری میان هنرمندان، شاعران و خوشنویسان و تاثیر پذیری آنان از یکدیگر از مهم‌ترین دلایل برگزاری جشنواره است.

او با اشاره به اینکه تبریز، خاستگاه خط نستعلیق است، اشاعه و ترویج هنر خوشنویسی و فرهنگ اسلامی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری، ایجاد انگیزه و رقابت سازنده بین هنرمندان، ارج گذاری به مفاخر و هنرمندان و شناسایی و معرفی استعداد‌های هنری در عرصه خط نستعلیق را از دیگر اهداف جشنواره عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با دعوت از استادان و هنرمندان خط نستعلیق برای شرکت در جشنواره خط نستعلیق تبریز با موضوع اشعار استاد شهریار گفت: اساتید و هنرمندان گرامی در مرحله اول تصویر واضح اثر خود را از راه ایمیل جشنواره به آدرس Tabriz.nastaliq@gmail.com با درج مشخصات در بخش نوشتار تا مهلت زمانی ۲۵ آبان ارسال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی افزود:پس از این مرحله، آثار توسط کمیته انتخاب مورد بررسی قرار گرفته و تا مورخه سی‌ام آبان ماه آثار راه یافته به نمایشگاه انتخاب خواهند شد و پس از تعیین آثار راه یافته به نمایشگاه به هنرمندان عزیز اطلاع داده خواهد شد تا اصل آثار به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

او گفت: آثار راه یافته به نمایشگاه توسط هیئت داوری مورد داوری قرار گرفته و آثار ۱۰ نفر برگزیده جشنواره، هر کدام به مبلغ ۴۰میلیون ریال خریداری خواهد شد.

دبیرخانه این جشنواره واقع در تبریز، باغمیشه، کوی فرشته شمالی، فرهنگسرای فرشته، مدیریت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه پنج تبریز مستقر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.