بایدن کشته شدن سرکرده القاعده در افغانستان را تأیید کرد + فیلم

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که "ایمن الظواهری" سرکرده القاعده، در جریان یک حمله هوایی در افغانستان کشته شده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، کشته‌شدن ایمن الظواهری، رهبر گروه القاعده را در شهر کابل تأیید کرده است.

بایدن بامداد روز سه‌شنبه  آگست در کاخ سفید سخنرانی کرد و گفت که سرکرده گروه القاعده در حمله‌ هوایی طیاره‌های بدون سرنشین آمریکا در شهر کابل کشته شده است.

به گفته‌ بایدن، اجازه‌ حمله‌هوایی به محل اقامت الظواهری، حدود یک هفته پیش داده شده بود؛ اما حمله هوایی صبح روز یکشنبه به یک خانه در محله شیرپور در مرکز کابل رخ داد.

رئیس جمهور آمریکا گفته است که ایمن الظواهری برای دیدار با خانواده‌اش به کابل رفته بود. بایدن تأکید کرده که در این حمله به خانواده‌ الظواهری و غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.

به گفته بایدن، ایمن الظواهری در بسیاری از حملات خطرناک تروریستی در جهان و به ویژه آمریکا نقش داشته است و همواره در تلاش حمله به این کشور بوده است و همچنان است که آمریکا با کشتن ایمن الظواهری، عدالت را در مورد او به اجرا در آورده و امروز جهان مصون‌تر شده است.

پیش‌تر ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته بود که نیروهای آمریکایی یک خانه‌ مسکونی را در شهر کابل هدف حمله هوایی قرار داده است.

مجاهد گفت: این حمله نقض اصول بین‌المللی و توافق دوحه که در سال ۲۰۲۰ میان آمریکا و طالبان در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان منعقد شده بود است.

مجاهد در مورد مرگ الظواهری اظهار نظری نکرده‌است.

این در حالی است که طالبان همواره‌ گزارش‌ها در مورد ارتباط با گروه القاعده را رد کرده است.

برچسب ها: طالبان ، القاعده ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار