رزمایش نظامی مشترک آمریکا و اندونزی در بحبوحه تنش با چین

ارتش آمریکا و اندونزی همزمان با آغاز تنش با چین، رزمایش مشترکی در جزیره سوماترا آغاز کردند.

ارتش‌های آمریکا و اندونزی همزمان در بحبوحه تنش با چین، رزمایش مشترکی را در جزیره سوماترا که برای اولین بار، دیگر کشور‌ها نیز در آن شرکت دارند، آغاز کردند.

براساس گزارش تی آر تی در اطلاعیه سفارت آمریکا در جاکارتا گفته شد، تمرینات مورد بحث برای حمایت از همکاری، قابلیت، اعتماد با هدف پشتیبانی از سیاست آزاد و باز هند - اقیانوس آرام طراحی شده است.

چارلز فلین، فرمانده ارتش آمریکا در اقیانوس آرام، در این خصوص گفت: این رزمایش نماد پیوند آمریکا و اندونزی و رابطه رو به رشد بین نیرو‌های زمینی در این منطقه مهم است. زیرا نیرو‌های زمینی ابزاری هستند که معماری امنیتی منطقه را به هم پیوند می‌دهند.

این رزمایش که با شرکت بیش از ۵ هزار سرباز از آمریکا، اندونزی، استرالیا، ژاپن و سنگاپور اجرا می‌شود، به عنوان بزرگترین رزمایش منطقه از سال ۲۰۰۹ نشان داده شده است.

فلین و اندیکا پرکاسا از ارتش اندونزی این رزمایش مشترک را طی مراسمی در شهر باتوراجا در استان سوماترای جنوبی آغاز کردند. رزمایش مشترک با پوشش مانور‌های ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی تا ۱۴ مرداد ادامه خواهد داشت.

این رزمایش دوهفته‌ای بعد از آن آغاز شد که وزارت دفاع چین گفت مجموعه‌ای از عملیات‌های نظامی هدفمند را برای «حفاظت از حاکمیت ارضی خویش» در پاسخ به دیدار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تایوان صورت می‌دهد.

با توجه به سطح بالای تولید ریزتراشه‌ها در تایوان این نگرانی هست که ارتش چین ممکن است با قطع مسیر دسترسی تایوان به زنجیره عرضه جهانی موجب ایجاد بحران شود.

رسانه‌های دولتی چین نیز با ابراز نگرانی نسبت به این رزمایش آمریکا را متهم کرده اند در حال ایجاد ائتلافی در منطقه اقیانوس هند و آرام شبیه ناتو و با هدف به راه انداختن درگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار