از کلاهبرداری میلیاردی با شگرد اجاره خانه‌های مبله تا توقیف کامیون حامل لیفتراک

مهم‌ترین حوادث ۱۵ مردادماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جاسازی ۱۱۱ کیلو تریاک زیر بار یونجه

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان استهبان، ۱۱۱ کیلو تریاک در بازرسی از یک کامیون حامل بار یونجه کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استهبان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور کرمان-شیراز به یک دستگاه کامیون حامل بار یونجه مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

مواد مخدر

او ادامه داد: ماموران انتظامی با تیزبینی و هوشیاری موفق شدند در بازرسی از آن کامیون، ۱۱۱ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در لوله‌های پلیکا زیر بار یونجه جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، افزود: محور‌های مواصلاتی این استان محل ناامنی برای قاچاقچیان می‌باشد و پلیس با سوداگران مرگ با جدیت و قاطع برخورد قانونی می‌کند.

کامیون حامل لیفتراک توقیف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از توقیف یک کامیون و کشف یک دستگاه لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی کوار-شیراز به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند یک دستگاه لیفتراک قاچاق و بدون مدارک قانونی را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارسبا بیان اینکه در این خصوص راننده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

توقیف خودور حامل شکر قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل شکر قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی بیان کرد: در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس اگاهی بوانات هنگام ایست و بازرسی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شکر قاچاق کشف و راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، افزود: مقابله با قاچاق و ارز در دستور کار این فرماندهی قرار دارد و با قاچاقچیان به شدت مقابله خواهد شد.

کشف باطری قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از توقیف سواری پراید و کشف ۱۵۰ دستگاه باطری خارجی قاچاق خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی بیان کرد: مأموران کلانتری مرکز در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین گشت‌زنی به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۵۰ دستگاه باطری خارجی قاچاق کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه ارزش کالا‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کلاهبرداری میلیاردی با شگرد اجاره خانه های مبله

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایى و دستگیری عامل کلاهبردارى از شهروندان شیرازی با درج آگهى دروغین اجاره خانه مبله در یکی از سایت‌های آگهی محور خبر داد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی بیان کرد: در پى مراجعه خانمی میانسال با مرجوعه قضائى به پلیس فتا مبنى بر کلاهبردارى توسط فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین خانه مبله، پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از سایت‌های آگهی محور، یک آگهی تحت عنوان اجاره خانه مبله برخورد و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده او مبلغ ۵۰ میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه درخواست و پس از آن دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبود.

این مقام سایبری گفت: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی فرد مورد نظر را شناسایی و وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی از ۲۰ شهروند اقرار کرد، گفت: این فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه می‌کردند.

این مقام انتظامی گفت: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله، هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ سلیمانی بیان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کشف تریاک از خورجین موتورسیکلت

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۴۶ کیلوگرم تریاک در بازرسی از خورجین یک دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب هنگام کنترل محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: راکب بدون توجه به ایست پلیس متواری و ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در بازرسی از خورجین موتورسیکلت ۴۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راکب دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف قرص‌های غیرمجاز در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۶۸ هزار عدد قرص غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سپیدان هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۶۸ هزار عدد قرص غیرمجاز از نوع ترامادول را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه در این رابطه راننده دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در خصوص شناسایی و برخورد با مجرمان است.

کشف ۲۷ کیلو تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۲۷ کیلوگرم تریاک خبر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی بیان کرد: مأموران انتظامی نی‌ریز هنگام گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ که توسط یدکش حمل می‌شد مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو مأموران انتظامی موفق شدند ۲۷ کیلوگرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف سواری جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف کالای قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف ۲ سواری پژو پارس و ۴۰۵ و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۸۰۷ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام ایست و بازرسی به دو سواری پژو پارس و ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر که رانندگان بدون توجه اقدام به فرار کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند پس از طی مسافتی تعقیب و گریز هر دو خودرو را توقیف و در بازرسی از آن‌ها ۳ هزار و ۴۴۷ ثوب انواع پوشاک، ۸۵ عدد چمدان و ۴ طاقه پارچه لباس محلی خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه در این راستا هر دو راننده دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند، افزود: ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد و ۸۰۷ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف چوب قاچاق از یک کوره زغالی در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم گفت: ۴ تن چوب قاچاق از یک کوره زغالی در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار کرد: در پی اخبار رسیده و شکایت اداره منابع طبیعی مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستا‌های سطح حوزه استحفاظی داخل محوطه‌ای اقدام به دپو چوب قاچاق کرده است که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از انجام تحقیقات لازم در این زمینه و احراز صحت موضوع با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان، ۴ تن چوب جنگلی قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه پلیس با افراد سودجو و فرصت‌طلب که برای رسیدن به منافع مادی خود با آسیب زدن به طبیعت و محیط زیست، باعث هدر رفتن منابع ملی می‌شوند، برخورد قاطع و قانونی می‌کند، از مردم خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق و کشف یک نفر شتر

فرمانده انتظامی آباده گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند یک سارق را دستگیر و یک نفر شتر مسروقه را نیز کشف کنند.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار کرد: در پی وقوع سرقت یک نفر شتر در شهرستان آباده، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

عاقبت متهم

او افزود: ماموران با انجام گشت‌زنی‌های هدفمند موفق شدند سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر و روانه دادسرا کنند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارق یک نفر شتر مسروقه کشف شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش شتر مسروقه ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

پیدا شدن کودک ۴ ساله به همت پلیس کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از پیدا شدن کودک ۴ ساله در یکی از خیابان‌های این شهر و تحویل آن به خانواده اش خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی کودک ۴ ساله‌ای که در حال گریه کردن بود را مشاهده و او را با مهربانی به مقر پلیس منتقل کردند.

او بیان کرد: ماموران ضمن ابراز محبت و کاهش اضطراب و نگرانی کودک و پس از استعلام و تحقیقات اولیه والدین کودک را شناسایی و وی را به آنان تحویل دادند.

سرهنگ زراعتیان گفت: والدین کودک از عملکرد ماموران و ابراز محبت آنان به کودک تقدیر کردند.

کلاهبردار اینترنتی در دام پلیس فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری کلاهبردار اینترنتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار کرد: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد شخصی ناشناس در یکی از سایت‌های آگهی‌محور اقدام به فروش تراکتور ارزانتر از بازار می‌کرد که بدون تحقیق و با اعتماد نابجا به سخنان فروشنده و برای از دست ندادن کالای مورد نظر اقدام به انتقال مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه به حساب اعلام شده کردم و پس از آن، او تلفن خود را خاموش و دیگر پاسخگو نبوده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، ادامه داد: ماموران با هماهنگی مقام قضائی و با اقدامات فنی و تخصصی متهم را در استان البرز شناسایی و با نیابت قضایی به آن استان عزیمت و متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۷۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری از شاکی اقرار کرد، گفت: فرد کلاهبردار پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار