از دستگیری قاتل متواری در فیروزآباد تا بازداشت کلاهبردار طلافروش در شیراز

مهم‌ترین حوادث ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنج شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری کلاهبردار ۲۲ میلیاردی در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری فردی که با فروش طلای اقساطی مبلغ ۲۲ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه توسط صاحب مغازه طلا فروشی در یکی از مجتمع‌های تجاری شهر شیراز مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری تحقیقات خود را آغاز و با انجام روش‌های نوین علمی و فنی هویت متهم را شناسایی و در یک اقدام ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

دستبند بر دست متهم

سرهنگ حبیبی گفت: در بازجویی‌های صورت گرفته از متهم مشخص شد او با باز کردن یک مغازه طلافروشی، طلاجات را به صورت اقساطی به مشتریان فروخته سپس طلای خریداری شده را به عنوان ضمانت نزد خود نگه داشته و فقط فاکتور خرید طلا را تحویل داده و مشتریان پس از پایان پرداخت اقساط و مراجعه جهت دریافت طلای خریداری شده با مغازه تعطیل مواجه می‌شده اند.

این مقام انتظامی گفت: در بازجویی‌های تکمیلی متهم به کلاهبرداری از ۲۰ نفر از شهروندان به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال اعتراف و پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس در پایان از شهروندان خواست فریب ظاهر آراسته افراد را نخورند و به هرگونه پیشنهاد و یا معامله فریبنده و وسوسه انگیز مشکوک باشند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

تویوتا کمری میلیاردی در توقیف پلیس لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه تویوتا کمری قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران پلیس آگاهی لارستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری تویوتا کمری مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران با بررسی مدارک متوجه شدند که پلاک خودرو جعلی و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش خودرو کشف شده را ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: حمایت و استفاده از تولیدات داخلی باعث رونق چرخ اقتصاد کشور و فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان خواهد شد.

دستگیری قاتل متواری در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: قاتلی که در اواخر فروردین‌ماه امسال مردی ۴۵ ساله را در این شهرستان به قتل رسانده بود، دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی وقوع یک فقره تیرانداری با اسلحه منجر به قتل یکی از شهروندان در این شهرستان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که قاتل به علت اختلافات شخصی در درگیری‌های طایفه‌ای اقدام به قتل کرده و سریعا از محل حادثه متواری شده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: ماموران انتظامی از همان لحظات اولیه تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند قاتل را پس از ۳ ماه (۲۹ تیرماه) شناسایی و او را در یکی از خیابان‌های این شهرستان دستگیر کنند.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه قاتل ۱۶ ساله در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر قتل به دلیل اختلافات طایفه‌ای اقرار کرد، گفت: در بازرسی از متهم یک قبضه اسلحه کلت کمری بدون مجوز نیز کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: مجرمان و هنجارشکنان هیچگاه نمی‌توانند از مجازات قانونی فرار کنند و پلیس با اینگونه افراد قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

دستگیری سارق داخل خودرو با ۱۱ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار گفت: سارق داخل خودرو با ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهم‌ترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

او گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در حوزه استحفاظی شهرستان کوار، پیگیری و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

عاقبت متهم

فرمانده انتظامی کوار گفت: ماموران پلیس آگاهی با تحقیقات میدانی و بررسی‌های فنی یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی آن را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: سارق در تحقیقات پلیس به ۱۱ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

توقیف انواع خودرو‌های حامل سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از توقیف خودرو‌های حامل ۲۳ هزارو ۸۰۰ لیتر سوخت قاچاق خبر داد.

سرهنگ سید محمد یوسفی گفت: با توجه به اخبار رسیده مبنی بر قاچاق سوخت توسط برخی از اتوبوس‌های مسافربری وخودرو‌های سوخت رسان، طرح تشدید نظارت و کنترل بر ناوگان حمل و نقل عمومی توسط پلیس این شهرستان به اجرا در آمد.

او گفت: در این خصوص ماموران انتظامی طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۸ دستگاه اتوبوس، یک دستگاه سواری زانتیا و ۲ دستگاه کامیون حامل سوخت قاچاق را متوقف و در بازرسی از آن‌ها مقدار ۲۳ هزار و ۸۰۰ لیترسوخت قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان گفت: در این خصوص ۱۱ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ یوسفی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده فعالیت قاچاقچیان، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف لوازم خانگی قاچاق در مهر

جانشین فرمانده انتظامی مهر از کشف انواع لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ نصرالله دهقان گفت: ماموران پاسگاه انتظامی بخش اسیر این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور جم- فیروزآباد به ۲ دستگاه خودرو وانت نیسان و پراید مشکوک و آن‌ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی به عمل آمده از این خودروها، تعداد زیادی لوازم خانگی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف و در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان مهر گفت: کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۱ فقره سرقت در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: پس از وقوع سرقت‌های متعدد اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوه‌چنار، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارگاهان این فرماندهی با تلاش شبانه‌روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس ۲ نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی گفت: متهمان در بازجویی به عمل آمده به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.