مژده وزیر بهداشت به کودکان کم شنوا و ناشنوا

وزیر بهداشت از آغاز طرح ملی کاشت حلزون شنوایی به عنوان یکی از افتخارات نظام سلامت یاد کرد و از انقلاب کاشت حلزون شنوایی طی امسال خبر داد.

طی سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان کرمان، بهرام عین اللهی به ظهرستان انار سفر کرد و  در حاشیه دیدار با اقشار گوناگون مردم شهرستان انار،گفت: اگر کودکی فاقد شنوایی باشد، در تکلم نیز دچار مشکل می‌شود که اگر تا قبل از سن ۴ سالگی، عمل کاشت حلزون شنوایی برای کودکان ناشنوا انجام شود، از شنوایی و تکلم برخوردار خواهند شد.

او  افزود: در حال حاضر ۱۵ مرکز دولتی و ۱۵ مرکز خصوصی، عمل کاشت حلزون شنوایی را انجام می‌دهند و امیدواریم که امسال میزان بیماران فاقد شنوایی در کشور را به صفر برسانیم که تکلیف و توفیقی بزرگ برای وزارت بهداشت است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از اولویت‌های امسال  وزارت بهداشت، کاشت حلزون شنوایی است، گفت: حلزون شنوایی، قیمت بالایی دارد؛ اما برای کودکان فاقد شنوایی، رایگان انجام می‌شود.

او بیان کرد: ۱۵ مرکز دولتی و ۱۵ مرکز خصوصی، کار کشت حلزون شنوایی را برای ناشنوایان زیر ۴ سال انجام می‌دهند.

عین اللهی افزود: علی رغم قیمت بالایی که حلزون شنوایی دارد این کار به صورت رایگان انجام می‌شود.

همچنین وزیر بهداشت با ورود به شهرستان انار قبور شهدا را گلباران کرد و در ادامه از تقاطع غیر همسطح و بیمارستان ۳۸ تختخوابی انار که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، بازدید کرد.

او همچنین با خانواده سردار شهید صابری نیز دیدار کرد.

وزیر بهداشت طی مصاحبه‌ای با خبرنگار شهرستان انار گفت: چندین پروژه مورد از جمله بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) که حدود ۹۵ درصد کار ساختمان انجام شده مورد بازدید قرار گرفت که در این سفر، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل این بیمارستان بودجه تخصیص داده شد است که در ۳ ماه آینده این بیمارستان به بهره برداری می‌رسد.

او بیان کرد: در رابطه با پل تقاطع غیرهمسطح که بیش از ۱۰ سال است کارش ناتمام مانده در این سفر اعتبار لازم که حدود ۲۰ میلیارد تومان است، بدین منظور اختصاص یافته است و همچنین مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع ادارات این شهرستان در نظر گرفته شده است.

عین اللهی همچنین در مورد درخواست مردم در رابطه با حقابه از مسیر انتقال آب خلیج فارس به طرف استان یزد به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و کمبود آب کشاورزی و شرب گفت: این موضوع در جلسه شورای اداری و با حضور وزیر نیرو مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

در ادامه  سفر وزیر بهداشت در جلسه شورای اداری که با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد، شرکت کرد.

همچنین عین اللهی از سرهنگ خلیلی فرمانده انتظامی انار به خاطر کار ارزشمند نجات 14 نفر در سیل اخیر با اهدای لوح تجلیل شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار