نماینده حزب الله: دشمن توانایی جنگ با لبنان را ندارد

نماینده پارلمان لبنان از فراکسیون حزب الله گفت:‏ دشمن هنوز توانایی آن را ندارد تا با لبنان وارد جنگ شود.

به گزارش پایگاه خبری العهد، حسن فضل الله، نماینده پارلمان لبنان از فراکسیون حزب الله (وفاداری به مقاومت) گفت:‏ دشمن هنوز توانایی آن را ندارد تا با لبنان وارد جنگی شود که به پیروزیش مطمئن باشد.

حسن فضل الله تاکید کرد: جنگ سال ۲۰۰۶ معادله حمایت از کشور را که حزب الله دست کم از سال ۱۹۹۳ بر آن متمرکز بود، تکمیل کرد. دشمن با رویکرد‌های توسعه طلبانه اش همواره در پی آن بود تا در زمان سستی و ضعف لبنان وارد عمل شود، اما امروز به فضل معادله مقاومت در رویارویی با دشمن، جرات تجاوز ندارد. ما در لبنان، آن دورانی را که باید برای حمایت از کشور‏ دست گدایی دراز می‌کردیم، گذرانده ایم. این نتیجه‌ای است که مقاومت پس از چهل سال به آن رسید. امروز شرایط لبنان با وجود مقاومت متفاوت است. امروز حمایت از کشور اساس قدرت است.

حسن فضل الله ادامه داد، پس از جنگ سال ۲۰۰۶ دشمن صهیونیستی به این نتیجه رسید که جنگ با لبنان یا اشغال خاک لبنان کار آسانی نیست. معادله‌ای که مقاومت ایجاد کرد، این است که دشمن چه در نبرد هوایی یا زمینی دیگر قادر نیست لبنان را با شکست مواجه سازد.

او درباره ترسیم مرز دریایی با فلسطین اشغالی گفت: حزب الله در این موضوع جزئی از تیم مذاکره کننده نیست، اما به حمایت از سرمایه کشور و استخراج این سرمایه توجه دارد. ما نیز به عنوان بخشی از مردم لبنان منتظر نتیجه مذاکرات هستیم. توصیه ما این است که باید از فرصتی که سرمایه‌های کشور پدید آورد، بهره برداری کرد. چون این سرمایه بر زندگی نسل‌های آتی اثر گذار است‏. بهایی که برای حمایت از سرزمین و سرمایه‌های لبنان می‌پردازیم به مراتب کمتر از بهایی است که نسل‌های بعدی به خاطر سهل انگاری و تسلیم پذیری ما خواهند پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
اگه داشت تهران و بیروت رو تا حالا هزار بار با خاک یکسان میکرد
آخرین اخبار