صفوی:

زنجان با تلاش صنعتگران به شهر جهانی ملیله تبدیل شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت:زنجان در صنعت ملیله‌کاری و صنایع‌دستی یکی از مطرح‌ترین استان‌هاست.

صفوی گفت: مجموعه‌های مختلفی در جهانی‌شدن شهر جهانی زنجان تأثیر داشتند که ارگان‌های دولتی متولی، مدیریت شهری و اساتید حوزه صنایع‌دستی در این مهم سهم بسزایی دارند.

او ادامه داد: زنجان در صنعت ملیله‌کاری و صنایع‌دستی یکی از مطرح‌ترین استان‌هاست که قطعاً حضور و تلاش هنرمندان بی‌نظیر مؤید این ادعا است؛ بنابراین باید بیشتر برای معرفی این ظرفیت به جهانیان، از ابعاد مختلف بپردازیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: تمام تلاشمان را برای تشکیل انجمن صنعتگران رشته ملیله‌کاری  خواهیم داد و بازارچه ویژه برای هنرمندان رشته ملیله‌کاری ایجاد خواهد شد.

او ادامه داد: رونق صنایع‌دستی و ملیله زنجان نیازمند حمایت است و باید این حوزه استان را به شکلی متحول کنیم که هم هنرمندان بیشتر تلاش کنند و هم ما کمک کنیم که در برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها مسیر هموار شود و اعضای اصلی دبیرخانه شهر جهانی ملیله باید صنعتگران و پیشکسوتان این رشته باشند تا تمامی مصوبات را پیگیری کنند.

صفوی گفت: فروش صنایع‌دستی موتور محرک تولید است و باید پذیرفت رونق این محصولات در گرو پاسخ به نیاز و خواست جامعه و نوآوری در تولید به‌منظور جذب مشتری است و هنرمندان باید تلاش کنند که این هنر زیبنده ایرانی را کاربردی‌تر تولید کنند.

او ادامه داد: هنرمندان برای تأمین و تضمین بازار فروش خود و پاسخ به نیاز علاقه‌مندان صنایع‌دستی در تولیدات باید از علم روز به‌ویژه در حوزه بازاریابی و بسته‌بندی محصولات استفاده کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ادامه داد: امیدوارم علاوه بر شهر جهانی ملیله بتوانیم عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی فلزی را در آینده نزدیک کسب کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.