مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

رشد و توسعه ملیله در زنجان نیازمند حمایت از هنرمندان این رشته است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت: ملیله سازی در استان راه خود را پیدا کرده است و برای رشد و توسعه آن باید از هنرمندان این رشته حمایت کرد.

سید سعید صفوی رور سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از شهروندان سایر شهرها از ملیله زنجان شناختی ندارند و با برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی داخلی و خارجی تلاش کردیم برای معرفی این رشته گام برداریم.

 

این مسوول ادامه داد: هنرمندان ملیله کار استان در اواخر بهمن سال گذشته در نمایشگاه بین المللی تهران در غرفه نام آوران حضور داشتند و علاوه بر آن جوایز برندگان جشنواره سرو سیمین نیز از ملیله زنجان تامین شد.

وی با بیان اینکه صادرات ملیله محدودیت هایی دارد، افزود: در سال گذشته صادرات بیش از سه کیلوگرم ملیله با محدودیت های خاصی مواجه شد که امیدواریم این محدودیت ها هرچه سریعتر مرتفع شود.

این مسئول اضافه کرد: وزارت میراث فرهنگی به دنبال رفع این مشکل برای صادرات این هنر و همچنین به دنبال نماد اختصاصی صادراتی در گمرگ ها برای صنایع دستی است که امیدواریم رفع این مسائل به رونق این بخش منتهی شود.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم وزارتخانه اعطای تسهیلات به هنرمندان از جمله ملیله کاران است، گفت: تسهیلات متناسب با پروانه و فعالیت آنها به صورت فردی، گروهی و کارگاهی ارائه می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.