بازگشت زائران دهه آخر صفر از مشهد با سامانه پیش فروش بلیت مدیریت می‌شود

فرماندار مشهد گفت: امسال موج بازگشت زائران دهه پایانی صفر و ازدحام آن‌ها برای خروج از این کلانشهر را با تغییر ساختار فروش بلیت و ایجاد فهرست انتظار در پایانه مسافربری مشهد مدیریت می‌کنیم.

داوری فرماندار مشهد گفت:پیش فروش بلیت اتوبوس از ۲۷ شهریور ماه آغاز می‌شود و برای بازگشت نیز لیست انتظار برای مسافران در پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد به صورت سامانه‌ای ترتیب می‌دهیم.

او افزود: هر فردی که در سامانه فهرست انتظار ثبت نام کند به محض بازشدن و تامین ناوگان با پیامک به وی اطلاع می‌دهیم تا به پایانه بیاید و با توجه به تامین ناوگان سعی می‌شود تا قبل از ۳۰ صفر برای متقاضیان بلیت صادر شود.

فرماندار مشهد ادامه داد: سامانه‌های انتظار را به هیات‌های مذهبی اطلاع می‌دهیم تا با قراردادن نام مسافران خود در لیست انتظار زمینه بازگشت به موقع کاروان خود را فراهم کنند.

داوری بیان کرد: مسافرانی که سیستمی بلیت نمی‌خرند، هنگام مراجعه به پایانه مسافربری مشهد و قبل از ورود به پایانه، درلیست انتظار ثبت نام می‌شوند و سپس یا به اقامتگاه‌های خود در داخل شهر مراجعه می‌کنند و یا در قسمت‌هایی که پیرامون پایانه امام رضا (ع) در نظر گرفته شده، برای استراحت هدایت می‌شوند و به محض تامین ناوگان برای بازگشت فراخوان می‌شوند.

او تصریح کرد: به دنبال این هستیم که همه شرکت‌های حمل و نقل کشور را مکلف کنیم هر چه قدر زائر به مشهد می‌آورند به همان میزان نیز برگردانند.

فرماندار مشهد تاکید کرد: همچنین در حال رایزنی هستیم تا حدود هزار دستگاه اتوبوس از بخش دولتی و شرکت‌های بزرگ در داخل و خارج از استان را جذب و خارج از ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران دهه پایانی صفر در مسیر‌های درون و برون استانی ساماندهی کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.