تشکل‌های مردمی برای حل مشکلات چاره‌جویی کنند

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با توجه به بروز مشکلات متعدد، تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند برای حل این مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

آیت الله عبادی در دیدار با منتخبان تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد خراسان جنوبی گفت: طبق قانون صاحب اصلی کشور، مردم هستند و کار دولت خدمتگزاری به مردم است.

او افزود: در این مقطع فرصتی پیش آمده که دولت در حال تلاش است، اما هم از تاریخ و هم از ۴۴ سال گذشته، انبوه مشکلات را به ارث برده‌ایم.

آیت الله عبادی اظهار کرد: دولت سیزدهم تلاش می‌کند تا براساس قانون مردمی، در خدمت مردم باشد که هست، اما چون فرصت‌ها و استعداد‌های ما را سوخته‌اند، طرح‌ها هنوز ناشناخته است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: تشکل‌ها راه‌های جدیدی را کشف و تعقیب می‌کنند و می‌توانند در این زمینه برای حل مشکلات جامعه نیز راهی پیدا کنند؛ اگر این فرصت را غنیمت دانسته و منحصر به هفته و روز ندانند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: بیش از ۴۰ سال مردم در همه جهات از جان تا فرزند و مال خود در مقابل تهدیدها، تحریم‌ها و تطمیع‌ها مقاومت کرده اند.

آیت الله عبادی گفت: خداوند انسان را نامتناهی با استعداد‌های گوناگون و طبیعت را نیز کافی آفریده که راه بهره‌برداری از هستی و رشد انسان در مراحل مختلف یک عدد نامتناهی است، این را نمی‌توان گفت یک دولت انجام دهد بلکه مربوط به انسان بوده و همه باید انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در بیرجند بیان کرد: مشکلی که در تاریخ بوده و بشر را زمین‌گیر کرده، استبداد‌های تحت منافع شخصی، گروهی، حزبی و قبیله‌ای است که در تاریخ فراوان بوده و اکنون نیز هست.

او افزود: در جنگ‌های جهانی مختلف میلیون‌ها نفر کشته شده اند و آنچه اکنون ملاحظه می‌کنید اینکه برای بشر فرصتی نگذاشته‌اند.

آیت الله عبادی ادامه داد: قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر بوده و با تخصص‌های فوق نوشته شده است، اما از زمانی که انقلاب اسلامی آغاز شد، به تعبیر خودشان که می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است و از همه نیز علیه ما استفاده کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.