استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای حل مشکلات جامعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای حل مشکلات جامعه تأکید کرد.

طالبی در جلسه هم افزایی سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی گفت: برای رسیدن به جامعه توانمند، مردم در آن باید مشارکت و حلال بسیاری از مشکلات باشند و این حضور موثر نیازمند ایجاد تشکل‌های مردمی است.

او افزود: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند بار‌های زیادی را از دوش دولت برداشته و باید از ظرفیت اینگونه سازمان‌ها استفاده شود.

طالبی بیان کرد: این سازمان‌ها با اهداف خیرخواهانه در این مسیر و در جهت حل و فصل مشکلات قدم برمی دارند که داوطلبانه به میدان آمدن، غیرانتفاعی بودن این سازمان‌ها و غیر سیاسی بودن آنان از ویژگی‌های شاخص آنان است.


بیشتر بخوانید


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: اطلاع رسانی عمومی، بُعد آموزشی، افزایش مشارکت‌ها و جذب سرمایه‌ها و منابع مالی و انسانی، ایجاد، گسترش و تقویت رابطه میان دولت و مردم از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان‌ها است.

او با اشاره به اینکه اعتبار دولتی خاصی برای تشکل‌های مردم نهاد وجود ندارد گفت: این سمن‌ها خود از طرق مختلفی از جمله موقوفات، کمک‌های مالی خیرین و هدایا این توانمندی را ایجاد می‌کنند.

نخعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: همگرایی و وحدت بین سمن‌ها لازم است و می‌توانیم قدم‌های بزرگی برای توسعه استان با استفاده از ظرفیت استان برداریم.

او افزود: زمانی در جامعه می‌توان خدمات ارزشمندی انجام داد که با هم همدلی و وحدت داشت.

نخعی با اشاره به ظرفیت‌های بالای سمن‌ها در زمان کرونا گفت: نمونه بارزی از همکاری و وحدت همین سازمان‌های مردم نهاد، تلاش بسیار زیاد آن ها در شکست این ویروس و کمک به مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.