افشارچی:

انرژی موکب‌ها برای خدمت رسانی در بازگشت زائران متمرکز باشد

استاندار زنجان گفت:برای برگزاری باشکوه اربعین همه دستگاههای متولی امر پای کار هستند و جهت خدمت رسانی مطلوب تلاش می‌کنند.

افشارچی روز پنجشنبه درجلسه ستاد اربعین استان با اشاره به اینکه اقدامات کمیته‌ها بصورت مکتوب به استانداری اعلام شود، گفت: در این صورت می‌توان به رفع مسائل و مشکلات احتمالی به نحو مطلوبی اقدام کرد.

او با اشاره به اینکه اربعین یک حرکت تمدنی، نمادین و رسانه عاشورا و زیارتی را شامل می‌شود، افزود: اصل مسئله و جنس اربعین برای ما ابزاری است که شیعیان و دوستداران امام حسین (ع) یک جا جمع می‌شوند.

استاندار زنجان با بیان اینکه مساله اربعین حاکمیتی بوده و توانمندنمایی نظام جبهه مقاومت محسوب می‌شود، ادامه داد: بنابراین نگاه ما باید به این موضوع متفاوت باید باشد و این جزو واجبات بوده و باید جدی گرفته شود.

او بابیان اینکه گزارش‌های مکتوب اقدامات مورد نظر کمیته‌های ستاد اربعین استان به دقت رصد شود، گفت: با توجه به مسائل بهداشتی و گرمای طاقت فرسا، این موضوع مهم نیز باید لحاظ شود و نسبت به آن حساس بود.

افشارچی با بیان اینکه امکانات و لوازم مورد نیاز برای جلوگیری از بروز مشکلات گرمازدگی زائران مهیا شود، افزود: کمیته اطلاع رسانی نیز بروشور‌هایی در راستای آگاهی بخشی از قبیل تعداد موکب ها، محل استقرار و دیگر نکات مسائل بهداشتی تهیه کند.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه با اطلاع رسانی بسیاری از مشکلات و موانع احتمالی زائران رفع می‌شود، ادامه داد: موکب‌هایی که حل مشکلات بهداشتی دارند، نیز مشخص شده و برای خدمت رسانی پای کار باشند.

او با اشاره به اینکه موکب‌ها و کمیته‌ها نسبت به ظرفیت و پذیرش زائران بیش از گذشته آمادگی داشته باشند، گفت: بر این مبنا تعداد ظرفیت اعزام اتوبوس به مرز‌های تردد اربعین از زنجان نیز سنجیده شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه شهرداری زنجان نیز در اربعین امسال نقش پشتیبانی لازم برای موکب‌ها را داشته باشد، ادامه داد: هر چند در تردد و اعزام زائران اقدامات خوبی انجام می‌گیرد، اما هنگام برگشت ارائه خدمات به فراموشی سپرده می‌شود.

او با تأکید بر اینکه انرژی موکب‌ها برای خدمت رسانی در بازگشت زائران متمرکز باشد، گفت: موکب‌داری شهرداری زنجان به صلاح نیست و از طرفی امسال شهرداران می‌توانند بیش از سال‌های گذشته همکاری‌های لازم را داشته باشند.

افشارچی افزود: مسائل مربوط به سرویس‌های بهداشتی و مسائل دیگر نیز باید احصا شود و این موارد نیز مد نظر قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.