پیوستن کارکنان کشتیرانی به اعتصابات سراسری در انگلیس

کارکنان خطوط کشتیرانی انگلیس به دنبال کارمندان خطوط ریلی، دست به اعتصاب هشت روزه زدند.

در حالیکه دولت انگلیس با افزایش دستمزد برخی کارکنان این کشور مخالف است، کارکنان بخش کشتیرانی این کشور هم به کارکنان خطوط ریلی ملحق شده و دست به اعتصاب ۸ روزه زدند.

به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی، حدود ۲ هزار کارگر در بزرگترین بندر کانتینری انگلیس قصد دارند از روز یکشنبه اعتصاب هشت روزه خود را به دلیل اختلاف بر سر دستمزد آغاز کنند، این آخرین اقدام صنعتی برای ضربه‌زدن به اقتصاد انگلیس است.

کارگرانی از جمله رانندگان جرثقیل و اپراتور‌های ماشین کار خود را در بندری در سواحل شرقی انگلیس کنار خواهند گذاشت؛ این بندر سالانه حدود ۴ میلیون کانتینر را از ۲ هزار کشتی جابه‌جا می‌کند.

تصمیم کارگران به این اعتصاب در حالی است که مردم انگلیس روز شنبه برای سومین روز در هفته جاری با اختلال در سفر مواجه شدند و هزاران کارگر راه‌آهن به اعتصابات تابستانی خود برای دستیابی به دستمزد بهتر و امنیت شغلی در میان افزایش فزاینده قیمت مواد غذایی و انرژی ادامه دادند.

همچنین گفته می‌شود از هر ۵ قطار در انگلیس، روز شنبه، فقط یک قطار حرکت کرد و برخی مناطق در تمام طول روز هیچ سرویسی نداشتند. طرفداران فوتبال و کریکت که قصد حضور در بازی‌های ورزشی را داشتند و همچنین گردشگران از جمله افرادی بودند که در این اعتصاب آسیب دیدند.

این اختلالات تا روز یکشنبه به وقت محلی هم ادامه خواهد داشت و مقامات می‌گویند احتمال اعتصابات بیشتری هم هست. روز جمعه، بیشتر خطوط متروی لندن به دلیل اعتصاب کار نکردند. همچنین کارکنان پست، وکلا، کارکنان بریتیش تله‌کام و جمع‌آوری کنندگان زباله همگی اعلام کرده‌اند که در اواخر این ماه کار خود را کنار خواهند گذاشت.

دولت انگلیس نیز با محکوم کردن اعتصاب کارکنان راه آهن تهدید کرد کارکنان موقت را جایگزین کارکنان اعتصابی کند تا مانع اعتصاب‌های بیشتر شود. بر اساس گزارش مرکز ملی آمار انگلیس تورم در این کشور بالاتر از پیش بینی‌های دولت و وارد کانال دو رقمی شده که در بیش از ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
پیوستن کارکنان کشتیرانی به اعتصابات سراسری در انگلیس
آفرین بهترین و سنجیده ترین کارو کردید همینطور به اعتصابتون ادامه بدید ما مردم ایران پشتتونیم و حمایتتون میکنیم - اعتصابتون رو طولانی تر و گسترده ترکنید موفق باشید...
آخرین اخبار