
باشگاه خبرنگاران جوان - مجتبی امیرفرزانه صبح امروز در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از کمیتههای مهم جشنواره روایت جهاد کمیته اطلاعرسانی و تبلیغات است و در شرح وظایف آن، تبلیغ فراخوان برپایی و دریافت آثار جشنواره، تولید محصولات خبری در طول روند جشنواره، انعکاس و بازتاب مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان و بازنشر برگزیده آثار فاخر است.
مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره بیان کرد: در زمینه فعالیتهای خبری حدود ۱۰۰ خبر و مصاحبه مکتوب تولید شده و بالغ بر ۳۰ محصول ویدیویی اعم از کلیپ، تیزر، گزارش ویدیویی، موشن گرافی و مستند تولید و ۳۰ گزارش تصویری از برنامهها، رویدادها و جلسات مهم جشنواره تولید شده است.
وی به برگزاری دو نشست خبری در جشنواره اشاره کرد و گفت: با حضور اهالی رسانه و خبر نشست خبری در خصوص فراخوان و اختتامیه جشنواره برگزار شد و از جمله تولیدات کمیته اطلاعرسانی و تبلیغات تولید چهار اثر اینفوگرافی از برنامهها، فراوانی آثار، برنامهها و روند برپایی جشنواره بوده است.
امیر فرزانه در خصوص دیگر تولیدات جشنواره گفت: حدود ۲۵ پوستر نیز که مورد نیاز کمیتههای دیگر جشنواره بوده نیز تولید شده و در بحث انتشار و بازتاب اخبار و برنامه جشنواره حدود ۳۰ خبرگزاری، پایگاه خبری، روزنامه و مطبوعات با ما همکاری داشتند و ۲۵ صفحه و کانال پرمخاطب در فضای مجازی، محصولات مختلف جشنواره را در طول یک سال و ۴ ماه منتشر کردند.
مسئول کمیته اطلاعرسانی و تبلیغات جشنواره مطرح کرد: سایت رسمی جشنواره به نشانیrevayatjahad.ir راهاندازی شده که در آن دریافت آثار از شرکتکنندگان، ارائه توضیحات و جزئیات مختلف جشنواره، معرفی داوران، انتشار اخبار و اطلاعرسانی و انتشار آثار برگزیده جشنواره صورت گرفته است.
وی در ادامه افزود: همچنین صفحات فضای مجازی در پیامرسانهای ایتا، روبیکا، بله، آپارات، اینستاگرام، یوتیوب را در کنار سایت داریم و محصولات و اخبار آثار جشنواره در این صفحات نیز بارگذاری و منتشر میشود.
امیرفرزانه به یکی دیگر از روشهای اطلاعرسانی برای عموم مخاطبین اشاره کرد و گفت: از طریق سامانه پیامکی، به حدود ۵ هزار نفر طی ۱۲ مرحله، اطلاعرسانیهای مهم جشنواره پیامک و در تبلیعات محیطی جشنواره نیز، بالغ بر ۱۰۰۰ متر مربع بنر در بیلبوردها و پورتالهای شهری اکران شده است.
وی درباره وظیفه کنونی کمیته اطلاعرسانی جشنواره ابراز کرد: انتشار آثار برگزیده و فاخر که حدود ۱۵۰ اثر انتخاب و در صدا و سیمای مرکز قم، صفحات و سایت جشنواره روایت جهاد، و کانالها و صفحات پر مخاطب پیامرسانها انجام میشود و تا این لحظه ۶ اثر برتر تصویری منتشر شده که حدود ۳۰۰ هزار نفر بازدید کننده این آثار بودهاند.
مسئول کمیته اطلاعرسانی و تبلیغات جشنواره روایت جهاد در ادامه افزود: یک رویداد سه روزه در تیرماه برگزار خواهد شد که در آن آثار فاخر برای عموم مردم، گروههای جهادی، مسئولین، هنرمندان و شرکتکنندگان در جشنواره به نمایش گذاشته میشود که شامل قالبهای پوستر، نقاشی، خطاطی و عکس میشود و آثار ویدیویی، مستند، کلیپ، نماهنگ، فیلمهای داستانی و موشنگرافی و انیمیشن اکران و در حاشیه اکران آثار، کارگاههای آموزشی برگزار خواهد شد.
امیر فرزانه درباره اکران آثار مکتوب جشنواره تشریح کرد: یک نشریه جشنواره روایت جهاد در حال تدوین و تولید است که آثار مکتوب در آن منتشر خواهد شد، وصل کردن هنرمندان، نویسندگان، خبرنگاران و تولید کنندگان آثار رسانهای به گروههای جهادی منتخب یکی دیگر از وظایف کمیته است که پس از اختتامیه این امر محقق خواهد شد تا در آینده آثار بهتری منتشر کنند.
وی در پایان سخنان خود گفت: با عمل به بند نهم پیام مقام معظم رهبری به گروههای جهادی که فرمودند فعالیتهای موفق خود را به صورت هنرمندانه به گوش مردم برسانید و نشان دهید که جهاد موفق شما چقدر شوقانگیز است انشاالله در این راستا قدمی برداریم و موفق شویم.