کشف ۲۲ قلم شیء تاریخی در ابهر

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از کشف ۲۲ شی‌ء تاریخی مربوط به هزاره اول میلاد و میانه اسلامی در ابهر خبر داد.

سرهنگ فضلی گفت: با همکاری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی ابهر و نیروی انتظامی شهر صائین قلعه، ۲۲ قلم شی تاریخی مربوط به هزاره اول میلاد و میانه اسلامی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

او افزود: این اشیاء در حین بازرسی از خودرو، توسط عوامل نیروی انتظامی شهر صائین قلعه کشف و ضبط‌ شده که شامل ۷ عدد سکه مسی، ۱۰ عدد سکه نیکل، ۲ عدد سکه برنجی و ۳ عدد ظروف سفالی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ادامه داد: عزم جدی برای حفاظت از اشیاء تاریخی و مبارزه با قاچاق آثار باستانی به‌عنوان بخشی از سند هویت ملی کشور و استان زنجان در تمامی حوزه‌های مختلف وجود دارد.

سرهنگ فضلی گفت: در این رابطه یک نفر با هویت معلوم دستگیر شد و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۰۹۶۶۲ حفاری‌های غیرمجاز، تخریب میراث‌فرهنگی و یا تعرض به آثار تاریخی را به کارشناسان سازمان میراث‌فرهنگی اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.