حوادث طبیعی بیش‌از ۸ هزار میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان خسارت زد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بروز ۲۶ مورد سیل و آبگرفتگی امسال هشت هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف زیرساختی و کشاورزی استان وارد کرده است.

علیرضا شهرکی گفن: بارندگی و سیلاب این مدت بیشترین خسارت را به ترتیب به راه‌های ارتباطی، زیرساخت‌های شهری و بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان وارد کرده است.

وی ادامه داد: براثر بارندگی‌های این مدت ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان دچار آسیب جدی شدند که باید مجدد بازسازی شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همچنین ۵۵۰ واحد مسکونی استان براثر بارندگی و سیلاب این مدت نیازمند تعمیر هستند.

وی بیان کرد: بخش عمده خسارت حوادث طبیعی سیستان و بلوچستان در سالجاری با ۵۶ درصد به سیلاب و بارندگی‌های مونسون اختصاص دارد.

شهرکی گفت: همه ساله در فصل مونسون که از اواخر بهار تا اواخر تابستان ادامه دارد دریای عمان و جنوب سیستان و بلوچستان دستخوش تغییرات جوی شده و باران‌ها و باد‌های موسمی دریا را مواج و رودخانه‌ها را دستخوش طغیان می‌کند و سیلاب جاری می‌شود.

وی اظهارداشت: امکان بروز بارندگی‌های سیل آساد در دیگر نقاط کشور در تابستان وجود دارد، اما در این استان تحت تاثیر پدیده مونسون شاهد بروز مداوم و شدت بالا در این ایام هستیم که خسارت‌های بسیار سنگینی را بویژه به راه‌های ارتباطی وارد می‌کند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با توجه به آمادگی کامل در استان و تجربه حوادث مداوم در زمینه سیلاب و بارندگی در تابستان با اتخاذ تدابیر لازم توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی شاهد کمترین خسارت وارده هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار