استاندارکرمان:

شرق کرمان مشکلات زیادی در حوزه تامین اجتماعی دارد

استاندار کرمان گفت: شرق استان مشکلات زیادی در حوزه تامین اجتماعی دارد و هر چه سرمایه گذاری در شرق بیشتر شود فشار کمتری متوجه استان خواهد بود.

 محمدمهدی فداکار عصر سوم شهریورماه در دومین روز از هفته دولت، در دیدار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: نقش تامین اجتماعی در جامعه بسیار تأثیرگذار بوده که نیمی از جامعه درگیر آن است و در تمامی حوزه‌های اقتصادی، درمان و بخصوص خدمات اجتماعی نقش پررنگی دارد که باید به رسالت خود به خوبی عمل کند و در راستای رفاه و آرامش و ایجاد بستر مناسب برای مردم، اقدامات عملی انجام دهد.

فداکار موسسات وابسته به تامین اجتماعی و توسعه آنان را مهم خواند و افزود: می‌توان از ظرفیت‌های این موسسات در راستای خدمت رسانی بیشتر به نفع استان و مردم استفاده بهینه کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در شرق استان مشکلات زیادی در حوزه تامین اجتماعی وجود دارد عنوان کرد: هر چه سرمایه گذاری در معادن و تامین اجتماعی در شرق استان گسترش بیشتری پیدا کند، قطعا فشار کمتری متوجه استان خواهد بود لذا باید در بخش معادن و تامین اجتماعی از ظرفیت‌های این منطقه به نفع آن‌ها استفاده کرد و کار‌ها و پروژه‌های بزرگی را اجرا کرد که با کمک و تجربه مدیران تامین اجتماعی می‌توان به هدف نزدیک شد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی کشور نیز در این دیدار گفت: استان کرمان نیاز بیشتری نسبت به سایر استان‌ها به تامین اجتماعی دارد چرا که ظرفیت‌های زیادی در استان وجود دارد که باید به نفع استان و مردم انجام شود.

میرهاشم موسوی در ادامه افزود: در حال حاضر حدود ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی هستند و توسعه امکانات و ظرفیت‌های خدمات‌رسانی تأمین‌اجتماعی در مناطق محروم، اولویت اساسی سازمان تأمین‌اجتماعی است.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته به منظور توسعه پوشش بیمه‌ای برای بیماران خاص اقدامات بسیار خوبی انجام شده است افزود: هدف سازمان تامین اجتماعی جلب رضایت اقشار مختلف مردم تحت پوشش است و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در جریان این سفر، با بیان اینکه این استان زیرساخت‌های درمانی زیادی دارد گفت: کرمان جزو استان‌هایی است که شاخص‌های حوزه درمان آن بالاست و پلی کلینیکی که در شهرستان رفسنجان افتتاح شد، از لحاظ تجهیزات هیچ تفاوتی با مشابه آن در تهران ندارد لذا توجه بیشتر مسئولان را در حوزه درمان می‌طلبد و باید تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

وی با تاکید بر اینکه امید به زندگی را در جامعه باید افزایش داد افزود: آرمان و هدف نهایی سازمان تامین اجتماعی کمیت و کیفیت نیست بلکه افزایش امید به زندگی بوده و تلاش روزانه برای رسیدن به این آرمان صورت می‌گیرد و در این راستا امنیت و آسایش برای زمان حال و هم برای آینده مدنظر است.

میرهاشم موسوی در ادامه افزود: سرمایه‌گذاری مهم و تأثیرگذار شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا) و مطالعه و اجرای سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و تحول‌آفرین در استان اهمیت زیادی خواهد داشت و منجر به رشد و توسعه اقتصادی منطقه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، تحقق منویات و ابلاغیه سیاست‌های کلان تأمین‌اجتماعی مقام معظم رهبری را اولویت اساسی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام و تأکید کرد: مدیران و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی برای پیگیری و تحقق اهداف و راهبرد‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در قالب سیاست‌های کلان تأمین‌اجتماعی هم پیمان شده‌اند.

میرهاشم موسوی به فعالیت و مأموریت سازمان تأمین‌اجتماعی در سه حوزه بیمه، درمان و سرمایه‌گذاری اقتصادی اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم با پرهیز از نگاه و رویکرد شعاری، سعی بر این است مشکلات مردم را به صورت میدانی و ملموس مورد توجه قرار داده و در جهت حل مشکلات گام برداریم و وظیفه ما است که به دنبال سیاست‌های دولت و روحیه شخص رئیس‌جمهور؛ به‌عنوان مدیران یک دستگاه خدمات‌رسان با سفر به مناطق مختلف کشور و سرکشی از طرح‌ها و پروژه‌ها به صورت میدانی، ارتقای خدمت‌رسانی را در حوزه تأمین‌اجتماعی به ویژه در مناطق نابرخوردار یا کمتر برخوردار ارتقا دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار