افزایش اختیارات استان‌ها در مدیریت منابع و دارایی‌های مازاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش اختیارات استان‌ها در مدیریت منابع و دارایی‌های مازاد خبر داد.

احسان خاندوزی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی نبود اختیارات استانی و منابع را دو عامل اصلی کندی اقتصادی استان‌ها خواند و گفت: برخی مشکلات در استان‌ها است که مقامات استان یا توانایی حل آن را ندارند و یا اگر هم اختیار وجود دارد، فقدان منابع لازم امکان انجام آن را نمی‌دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: وزارت اقتصاد آماده است اختیار مدیریت منابع و مولد کردن دارایی‌های مازاد را به استان‌ها واگذار کند تا با طرح‌های اقتصادی منابع مازاد را به دارایی ارزشمند تبدیل شود.

خاندوزی تصریح کرد: استان‌ها کارگروهی از جوانان خوش فکر ایجاد کنند تا منابع بالقوه را به بالفعل تبدیل کرده و مشکلات اقتصادی خود را حل کنند.

توجه ویژه به گمرکات آذربایجان‌غربی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این دیدار با انتقاد از عملکرد بانک‌ها، گفت: بانک‌ها فقط ۳۰ یا ۴۰ درصد اعتبارات را به تولیدکنندگان پرداخت می‌کنند، وقتی اعتبار است بهانه‌جویی‌ها قابل قبول نیست و نباید کوتاهی کنند.

امام جمعه ارومیه به ضرورت ایجاد پنجره واحد اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: بهتر است که این موضوع پیگیری و شفاف‌سازی شود تا مجوز‌ها از یک مسیر صادر شده و موانع رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی خواستار عنایت ویژه به گمرکات استان شد و گفت: گمرک‌های آذربایجات‌غربی اغلب با صف‌های کامیون‌ها مواجه هستند؛ افزایش اختیارات استانداری و مدیریت یکپارچه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.