وجود بیش از ۹ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اردبیل

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: هم اکنون تعداد ورزشکاران بیمه شده و سازمان یافته در این استان به ۹ هزار و ۴۹۰ نفر رسید.

سجاد انوشیروانی با بیان اینکه پارسال در مجموع تعداد ورزشکاران بیمه شده و سازمان یافته استان ۴۹ هزار و ۱۷۶ نفر بود، گفت: این رقم امسال تاکنون به ۹ هزار و ۴۹۰ نفر افزایش یافته استکه هفت هزار و ۱۱ نفر  آنها مرد و ۲ هزار و ۴۷۹ نفر هم بانوان هستند.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ۵۵ هیات ورزشی استانی و ۴۲۸ هیات شهرستانی در رشته‌های مختلف فعالیت دارند که از پارسال تاکنون بیش از هزار برنامه فرهنگی و ورزشی توسط هیات های ورزشی در نقاط مختلف استان برگزار شده است.

انوشیروانی می گوید: هیات‌های ورزشی استان با هماهنگی معاونت ورزش اداره کل پارسال در مجموع ۲۳۴ مسابقه و امسال تاکنون ۸۰ مسابقات انتخابی برگزار کردند.

او گفت: پارسال ۱۷۷ ورزشکار در قالب تیم های ورزشی استان در ۱۰۵ مسابقه قهرمانی کشور در رشته های مختلف ورزشی شرکت کرده بودند و امسال تاکنون ۱۰۹ ورزشکار استان در ۱۵ مسابقه کشوری شرکت کرده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل می گوید: ورزشکاران استان پارسال در بخش انفرادی موفق شدند ۷۰ عنوان کشوری و ۱۳ عنوان تیمی کسب کنند و امسال نیز توانستند در بخش انفرادی ۲۵ عنوان و در بخش تیمی هم پنج عنوان کسب کنند.

انوشیروانی با بیان اینکه استان اردبیل به دلیل شرایط آب و هوایی و ارتفاع بالای هزار متری نسبت به سطح دریا یکی از استان های مناسب برای برگزاری اردوهای تیم ملی است، گفت: پارسال ۱۱ اردوی آمادگی تیم‌های ملی و امسال نیز تاکنون ۳ اردوی تیم ملی در رشته‌های مختلف ورزشی در استان اردبیل برگزار شده است.

به گفته او، همچنین در یک سال گذشته هفت ورزشکار از استان به مسابقات جهانی اعزام و موفق به کسب پنج عنوان و ۲ ورزشکار هم به مسابقات بین المللی اعزام شدند که هر ۲ نفر موفق به کسب مقام شدند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.