فعالیت بیش از ۵ هزار شرکت تعاونی در کرمان

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان کرمان از فعالیت ۵ هزارو ۳۷۹ شرکت تعاونی فعال در استان کرمان خبرداد.

مجتبی مصباح امروز در جمع اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته تعاون و با گرامی داشت هفته دولت گفت: تعاونی‌ها گره‌گشای بسیاری از مشکلات هستند و فقط در بخش مسکن در این سال‌ها چندین هزار واحد مسکونی توسط شرکت‌های تعاونی مسکن احداث شده است.

به گفته او، تعاونی‌ها که یک اصل قرآنی و مورد تاکید دین اسلام بوده است، با مردم مشارکت تشکیل می‌شوند.

مصباح افزود: سال گذشته ۱۲۲ درصد تعهد اشتغال استان کرمان اجرایی شده است و امسال نیز تلاش می‌شود که تعهد اشتغال محقق شود.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ۹۰ درصد شرکت‌های تعاونی مسکن استان کرمان هیچ مشکلی نداشتند و واحد‌های مسکونی را به موقع ساخته و تحویل دادند.

مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان کرمان بیان داشت: در استان کرمان ۵ هزار و ۳۷۹ شرکت تعاونی فعال داریم که برای ۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی کرده‌اند که ۱۳ هزار میلیارد تومان، مجموع سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها بوده است.

او بیان کرد: بیشتر شرکت‌های تعاونی استان کرمان در حوزه کشاورزی، صنعتی ومسکن فعال هستند و شهرستان‌های کرمان، جیرفت، بافت و شهربابک به ترتیب بیشترین شرکت تعاونی‌ها را دارند.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان کرمان عنوان کرد: یک‌سال گذشته ۱۱۷ تعاونی جدید در استان کرمان با سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تشکیل شده است.

مصباح گفت: دلایل عدم موفقیت شرکت‌های تعاونی، دولتی بودن برخی حمایت‌ها بوده که رقابت را از بخش تعاون گرفته است.

به گفته او، بخش تعاون نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده در حالی که سایر کشور‌ها از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده اند.

برچسب ها: شرکت تعاونی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار