کلاهبرداری ۴۹۰ میلیونی در خرید دستگاه ماینر

رئیس پلیس فتا کرمان از شناسایی کلاهبرداری که در یکی از سایت‌های تبلیغاتی اقدام به فروش غیرواقعی دستگاه استخراج ارز دیجیتال کرده بود خبر داد.

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: یک شهروند با مراجعه به این پلیس اعلام داشت که از وی هنگامی که قصد خرید ماینر داشته کلاهبرداری اینترنتی شده که موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: با بررسی این مورد مشخص شد شاکی در فضای مجازی با یک سایت فروش دستگاه استخراج ارز دیجیتال آشنا شده که جهت خرید دستگاه ماینر اقدام به ثبت سفارش و پرداخت مبلغ ۴۹۰ میلیون ریال به حساب فروشنده می‌کند که پس از آن دیگر فروشنده پاسخگو نبوده و هیچ خدماتی را به خریدار ارائه نمی‌دهد.

سرهنگ رضایی گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از تشکیل پرونده و با یک سری تحقیقات در فضای سایبر، متهم که مردی ۲۸ ساله بود را شناسایی و وی را با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی کردند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه افزایش سطح علاقه مندی به استخراج ارز‌های دیجیتال سبب گسترش کلاهبرداری در این حوزه شده توصیه کرد: به تبلیغات دروغین از جمله یک شبه پولدار شدن با استخراج ارز دیجیتال توجه نکرده و از پرداخت هرگونه وجهی در خصوص خرید این دستگاه‌ها جدا خودداری کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار