پیش بینی ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در کلان شهر مشهد

با توافق آستان قدس زمین برای ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در کلان شهر مشهد پیش بینی شده است.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی امروزدر بازدید از اجرای طرح ۳۰ هزار واحدی در منطقه سیدی مشهد گفت: باپیش بینی ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در کلان شهر مشهد تاکید مقام معظم رهبری توافقی بین سازمان ملی زمین و مسکن و آستان قدس رضوی انجام شد که بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در انتهای بلوار ثامن مشهد تامین شود .

علیرضا فخاری افزود:زیر ساخت اولیه برای تهیه ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی برای مردم در سراسر کشور تامین زمین شده است و برای تامین زمین در استان‌های کردستان، مازندران و گیلان مشکل داریم که بدنبال تامین تراکم و گسترش در سطح برای این استان‌ها هستیم، اما در دیگر استان‌ها مشکلی برای تامین زمین نداریم .

فخاری درباره واگذاری زمین توسط دستگاه‌های دولتی هم افزود:بر اساس تاکید ریاست جمهوری و طبق ماده ۱۰ قانون اراضی دولتی مازاد برای تامین مسکن در نهضت ملی باید واگذار شود و پس از شناسایی ۷ هزار هکتار از اراضی در سطح کشور فقط حدود ۶۰۰ هکتار برگردانده شد .

مدیر کل راه و شهر سازی خراسان رضوی هم در این بازدید گفت؛ در خراسان رضوی با ابلاغ دولت باید تا پایان دولت سیزدهم ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تامین شود که تا الان یکصد و ۴۰ هزار واحد زمین آن تامین شد ه است.

علی یوسف زاده افزود: تا الان ۳۷۰ هزار متقاضی مسکن در خراسان رضوی ثبت نام کردند که حدود ۲۷۰ هزار نفر شرایط احراز دریافت مسکن را دارند و تا الان یکصدو ۱۰ هزار نفر در اولویت قرار گرفته اند .

وی گفت:تسهیلات پرداخت وام مسکن در کلان شهر مشهد ۴۰۰ میلیون تومان و در شهر‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان است که با توافقی که بین بانک مرکزی و وزارت راه صورت گرفته برای پرداخت وام تسهیلات مناسبی پیش بینی شده است.

یوسف زاده افزود:در استان خراسان رضوی برای ۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی، ۸۰ هزار واحد خود مالکی، ۶۰ هزار واحد بازآفرینی و ۶۰ هزار واحد در قالب تعاون مسکن ادارات تسهیلات پیش بینی شده است .

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: در استان بیش از ۴۰۰ هکتار زمین مازاد دولتی شناسایی شده است که فقط چند دستگاه دولتی زمین واگذار کرده اند و برای واگذاری بقیه زمین‌ها استاندار تصمیم گیری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صفایی
۱۵:۳۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
با توجه به اختصاص زمین و ساخت آن خارج از مشهد (گلبهار) ، آیا می توان قبل از دریافت مسکن ملی در گلبهار آن را با پروژه نهضت ملی در سیدی مشهد معاوضه کرد؟ واقعا منصفانه نیست