تشکیل کمیته حقیقت یاب سیل اخیر رفسنجان

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی سیل اخیر تصرفاتی در مسیر رودخانه ها انجام شده بود که برای پیگیری حقوق عامه کمیته حقیقت یابی شکل می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اگر در یک مجموعه‌ای فساد از جمله فساد مالی شکل گیرد، مهلک‌ترین ضربه به تولید آن مجموعه وارد می‌شود و به منظور پیشگیری از فساد، نظارت‌های قضایی به صورت مستمر انجام می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی گفت: با بررسی‌های انجام شده از مجموعه مس سرچشمه مشخص شد مشکل خاصی که موضوع تولید این مجموعه را تهدید کند وجود ندارد.

او با اشاره اهمیت مسائل زیست محیطی در مجموعه مس سرچشمه، افزود: در حوزه تولید و صنعت توجه به مسائل زیست محیطی مهم است و در رابطه با مجموعه مس سرچشمه نگرانی محیط زیستی حداقلی وجود دارد و این مسائل نیز باید مدیریت و معایب برطرف شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد: بازرسی‌ها از واحد‌های تولیدی و صنعتی به منظور بررسی ظرفیت‌ها و عملکرد آن‌ها انجام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: در طول سال به صورت مستمر گزارشاتی از عملکرد واحد‌های بزرگ تولیدی را دریافت کرده و بررسی می‌کنیم و در کنار این موارد ضمن انجام بازدید‌های میدانی، گزارشات رسیده از سازمان بازرسی نیز مورد بررسی و صدور دستورات مقتضی قرار می‌گیرد.

او با اشاره به این مطلب که در مجموعه مس سرچشمه مشکلی که به چشم بیاید وجود ندارد، گفت: به صورت مستمر مسائل را رصد می‌کنیم و این واحد از واحد‌های تولیدی سالمی است که به رفع مشکلات اقتصادی کشور و توسعه استان کمک می‌کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود بر تشکیل کمیته حقیقت یاب در رابطه با سیل اخیر نیز تاکید کرد و گفت: در این سیل خسارت‌هایی به واحد‌های مسکونی و تجاری وارد شده است و برخی گزارشات حاکی ازمسدود بودن مسیر‌های عبور رودخانه ها، وجود سد معبر و تصرف بستر رودخانه‌ها توسط افراد حقیقی و‌حقوقی بوده است.

حجت الاسلام حمیدی افزود: این تصرفات موجب انحراف مسیر آب و ورود آن به داخل شهر شده بود که در این رابطه به دادستان رفسنجان ماموریت داده ام موضوع را از نظر حقوق عامه پیگیری کنند و هیات حقیقت یاب شکل گیرد و در صورت هرگونه ترک فعل با عوامل آن برخورد خواهد شد و در ادامه تیم‌های کارشناسی باید موارد مربوطه را رصد کنند تا جلوی خسارت‌های بعدی گرفته شود.

او گفت: با برگزاری آزمون جذب کارکنان اداری قوه قضاییه ۱۳ نیروی اداری برای شهر رفسنجان تامین می‌شود و در زمینه جذب نیروی قضایی نیز اقداماتی در دست انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار