روسیه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت شد

روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا شد.

در پی ادامه حملات نیروهای اوکراینی به نیروگاه زاپروژیا روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در این باره شده است.

خبرگزاری روسی ریانووستی به نقل از منبعی در شورای امنیت اعلام کرد: روسیه برگزاری جلسه شورای امنیت در خصوص اوضاع نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در تاریخ ششم سپتامبر را خواستار شده است.

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه اعلام کرد شماری از بازرسان این آژانس تا چند روز آینده در نیروگاه هسته‌ای اوکراین که تحت کنترل روسیه قرار دارد، حضور خواهند داشت.

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد در جریان بازرسی روز پنجشنبه از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در اوکراین که از چند هفته پیش به طور مرتب هدف بمباران قرار می‌گیرد آنچه را که لازم بود، دید.

رافائل گروسی به رسانه‌های روس که هیئت کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را در این بازدید از نیروگاه تحت کنترل روس‌ها همراهی می‌کردند، گفت ما توانستیم در این چند ساعت اطلاعات بسیاری جمع‌آوری کنیم. من چیز‌های اصلی را که باید می‌دیدم، دیدم.

همزمان با آغاز فعالیت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازدید از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، شبکه راپتلی روسیه به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سربازان اوکراینی در تلاش برای اشغال زاپروژیا، به گلوله باران محل بازید [بازرسان] آژانس بین المللی انرژی اتمی اقدام کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین از اصابت چند خمپاره در فاصله ۴۰۰ متری واحد نخست انرژی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا خبر داد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: از صبح امروز، مسیری که هیئت آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال پیمودن بوده است، از سوی اوکراین گلوله باران شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
روسیه جانی قاتل و خونخوار داعشی پوتین قاتل زن و بچه و خونخوار
آخرین اخبار