خسارت ۲۷ میلیارد تومانی سیل به معدن هشونی غربی

فرماندار کوهبنان گفت: ۲۷ میلیارد تومان به معدن هشونی غربی در جریان سیل اخیر خسارت وارده شده و گزارش به ستاد حوادث بحران استان ارسال شده است.

جلسه ویژه کمیسیون امنیت کارگری کوهبنان به منظور حل و فصل مشکلات معدن هشونی غربی با حضور سرپرست فرمانداری، فرمانده انتظامی، رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بخشدار طغرالجرد، روسای ادارات کار، تامین اجتماعی و راهداری و مسئولین معدن هشونی غربی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرماندار کوهبنان گفت: در جریان سیل بصورت میدانی از معدن هشونی غربی بازدید شد در حالی که قبل و بعد از معدن سالم است، اما به معدن خسارت جدی وارد شده است.

وی خاطر نشان کرد: برآورد شده که حدود ۲۷ میلیارد تومان به معدن هشونی غربی در جریان سیل اخیر خسارت وارده شده که گزارش به ستاد حوادث بحران استان کرمان ارسال شده است.

توکلی خطاب به مدیران معدن هشونی غربی بیان داشت: جا دارد با توجه به درخواست کارگران از وجود کارگران معدن برای رفع مشکلات موجود بهره ببرید تا با کار جهادی و انقلابی در یک‌ماه آینده شاهد فعالیت این معدن باشیم که خانواده‌ها از مشکلات حاصل از تعطیلی معدن فارغ شوند.

وی تاکید کرد: مقرر شد که جاده ارتباطی به معدن و روستا‌های پایین دست جابجا شود تا در حوادث آینده شاهد خسارات احتمالی نباشیم و با پیگیری قیر رایگان دریافت و معدن آسفالت جاده مذکور را از محل ۱۵ درصد به سرانجام برساند.

سرپرست فرمانداری کوهبنان افزود: در بحث ایمنی در معادن باید وسواس به خرج بدهیم و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایمنی معادن را در اولویت قرار دهد و این مهم در معدن هشونی غربی با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی تاکید کرد: جا دارد که ضمن هماهنگی با منابع طبیعی ساختمان‌های اداری معدن هشونی غربی در بالا دست ساخته شوند که در حوادث دچار خسارت نشوند..

در ادامه محسن سیف الهی رئیس اداره کار کوهبنان گفت:در اثر سیل اخیر و خسارت وارده معدن هشونی غربی تعطیل و حدود ۹۰ نفر از کارگران بیکار شدند که با عنایت ویژه و معرفی به تامین اجتماعی تا زمان راه اندازی مجدد از بیمه بیکاری بهره می‌برند.


وی بیان داشت: حفظ ایمنی کارگران در اولویت برنامه هاست لذا بر رعایت اصول ایمنی معدن در راه اندازی مجدد آن تاکید می‌شود.

در ادامه علی منصوری مسئول معدن هشونی غربی گفت: راه مواصلاتی معدن بدلیل سیل اخیر خسارت جدی دیده که نیاز به مرمت و بازسازی دارد در حالی که روستا‌های فراوانی در حاشیه معدن قرار دارد.


وی ادامه داد: تخلیه آب دساندری در حال انجام است که با شرایط موجود حدود ۶ ماه آینده معدن فعال خواهد شد.

منصوری ابراز داشت: با توجه به دپوی زغال در معدن ۱۲ _ ۱۴ و عدم خرید زغال در پرداخت حقوق کارگران دچار مشکل جدی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مسدود بودن مسیر حمل چوب و وسایل مورد نیاز معدن با مشکل جدی روبرو هست.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار