حقایق اجتناب ناپذیری که می‌تواند شما را مات و مبهوت کند

بدون بزاق دهان، نمی‌توانیم از هیچ یک از طعم‌های غذا‌ها لذت ببریم. برای آزمایش این حقیقت علمی، این خبر را بخوانید.

در دنیای امروز هرچیزی امکان پذیر است. گاهی مواقع برخی از افراد ادعای دانستن بسیاری از علوم را دارند، اما همچنان حقایقی در این جهان وجود دارد که قطعا دانستن آن‌ها می‌تواند هوش از سر هر انسانی ببرد؛ حتی آن‌ها که مدعی داشتن اطلاعات عمومی بسیار زیادی هستند. با ما همراه باشید تا با برخی از این حقایق بیشتر آشنا شویم.

۱. دوقلو‌ها می‌توانند با فاصله حتی ۸۷ روز از یکدیگر به دنیا بیایند. اگرچه این مورد بسیار نادر است.
۲. بدون بزاق دهان، نمی‌توانیم از هیچ یک از طعم‌های غذا‌ها لذت ببریم. برای آزمایش این حقیقت علمی، زبان خود را با یک دستمال کاغذی پاک و سطح آن را خشک کنید. سپس غذای مورد علاقه خود را امتحان کنید. با کمال تعجب، گیرنده‌های طعم شما کار نمی‌کنند و غذا هیچ طعمی نخواهد داشت.

۳. یک ماهی مرکب غول پیکر مغزی به شکل دونات دارد که مری دقیقا از حفره موجود در مرکز آن عبور می‌کند؛ بنابراین وقتی غذا می‌خورد، غذا به معنای واقعی کلمه از حفره مغزش عبور می‌کند.

۴. یک دندان پس از افتادن یا شکستن اگر بلافاصله دوباره در محل خود قرار داده شود، شانس بیشتری برای ترمیم دارد. اگر این امکان برای شما وجود نداشت، دندان شکسته شده یا افتاده خود را سریعاً در داخل ظرف مختوی شیر گاو قراردهید. در این حالت، سلول‌های ریشه دندان تا حدود یک ساعت زنده مانی خود را حفظ می‌کنند.
۵. آیا در حین راه رفتن بند کفش شما باز می‌شود؟ دلیل علمی در پس این موضوع نهفته است. نیروی گرانشی که با هر قدم به گره کفش شما وارد می‌شود حدود ۷ G است که به طرز شگفت آوری زیاد است. این بدان معناست که نیروی گرانش وارده به گره کفش شما در حین راه رفتن ۷ برابر بیشتر از حد معمول است.

۶. نقاط متحرکی که هنگام خیره شدن به آسمان یا چیزی بسیار درخشان در چشم شما پدیدار می‌شوند توسط گلبول‌های سفید خونی که در چشم‌های شما جریان دارند ایجاد می‌شوند. اما دیدن این نقاط مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این، این نقاط معمولاً پس از یک ثانیه یا کمتر ناپدید می‌شوند.

۷. اگرچه حرف "Z" آخرین حرف در لیست الفبای انگلیسی است، اما این حرف "J" بود که به عنوان آخرین حرف الفبا به این لیست اضافه شد. تا سال ۱۵۲۴ حرف J فقط یک شکل فانتزی برای نوشتن حرف "I" بود. اما بعد‌ها فرم‌های حرف I به ۲ حرف جداگانه با ۲ صدای مجزا تبدیل شدند.

۸. سیب‌هایی که از سوپرمارکت می‌خرید تازه نیستند؛ بلکه آن‌ها یک ساله هستند. معمولاً بسیاری از میوه‌ها قبل از رفتن به سوپرمارکت در سردخانه قرار می‌گیرند.
۹. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما ستاره دریایی خون یا مغز ندارد. ستاره‌ها به جای خون از آب دریا در بدن خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین خون ستاره دریایی در واقع آب تصفیه شده دریا است.

۱۰. احتمال چپ دست شدن نوزادان نارس تقریبا دو برابر بیشتر از سایر نوزاد‌ها است.

۱۱. زالو‌ها کرم‌های حلقوی چندبخشی با ۱۰ معده، ۳۲ مغز و چند صد دندان هستند.

۱۲. حدود صد سال طول کشید تا لبخند تبدیل به یک نماد جهانی در عکس شوند. برخی بیان می‌دارند که مردم در زمان‌های قدیم در عکس‌های خود بسیار جدی به نظر می‌رسیدند، زیرا گرفتن یک عکس زمان زیادی می‌برد و همین امر آن‌ها را عصبی می‌کرد. با این حال، برخی دیگر می‌گویند که عصبی و حدی بودن افراد در عکس‌ها به دلیل مشکلات دهان و دندانی بود که در آن روز‌ها بسیار رایج بوده است.
۱۳. صد‌ها فوبیای مختلف وجود دارد. اما برخی از آن‌ها بسیار منحصر به فرد هستند. مانند پوگونوفوبیا که ترس از ریش است.

۱۴. حیوان تنبل درختی، تنبل‌ترین و کندترین جانوران در طبیعت هستند که قادرند تنها حدود ۴۰ یارد را در یک روز طی کنند. با این حال، آن‌ها به طرز عجیبی شناگران خوبی هستند. سرعت آن‌ها در آب ۳ برابر بیشتر از خشکی است.

۱۵. پلی داکتیلی یک اختلال ژنتیکی است که باعث می‌شود فرد انگشتان اضافی روی دست یا پا داشته باشد. اگر حداقل یکی از والدین این ویژگی را داشته باشد، هر فرزند ۵۰ درصد شانس دارد که آن را به ارث ببرد.

منبع : تابناک


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار