افزایش تعداد اتوبوس‌های شهر اصفهان به ۱۰۰۰ دستگاه

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال شهر اصفهان در مهرماه به ۱۰۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد.

محمد نورصالحی  گفت: در سال ۱۳۹۶ هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس ۵۰۰ میلیون تومان بود، اما اکنون این رقم به پنج میلیارد تومان رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برنامه شورا و شهرداری برای تسهیل تردد شهروندان گفت: امسال ۳۵ درصد از بودجه شهرداری یعنی یک سوم آن به حوزه حمل‌ونقل عمومی اختصاص یافته و باید تلاش شود تا صددرصد بودجه مصوب، جذب شود.

نورصالحی با یادآوری اینکه پس از شیوع کرونا تعداد اتوبوس‌های شهر کاهش و سرفاصله رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها افزایش یافت، اظهار کرد: بعد از نوروز ۱۴۰۱ هم‌زمان با بازگشایی مدارس بعد از دو سال کرونایی با شرایط سختی روبه‌رو شدیم و افزایش زمان سرفاصله رسیدن اتوبوس به ایستگاه اعتراض شهروندان را به دنبال داشت.

او افزود: در پایان سال گذشته با وجود اینکه مدیریت شهری در شرایط مالی سختی قرار داشت، ۱۷۳ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: برای بخش حمل‌ونقل ریلی نیز برنامه‌ریزی شده است تا سرفاصله رسیدن قطار در خط یک مترو برای مهرماه از ۱۱ دقیقه کنونی کمتر شود.

نورصالحی در خصوص پیشرفت طرح قطار شهری هم گفت: احداث خط دوم مترو با سرعت پیش می‌رود و به موازات آن برای تأمین ناوگان، برق، مخابرات و تأسیسات آن قرارداد ۶۰۰ میلیون یورویی منعقد شده است.

او با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۰ هزار نفر در روز از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند، افزود: رایزنی‌هایی شده تا ۵۰۰ دستگاه تاکسی نو تا پایان سال وارد شهر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.